Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet

4pekatt

Anbefalte innlegg

• Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok. Fikk du løsnet andre enden av bremserøret fra slangen? Om du ikke får ut de to små unbrakoskruene som holder bremsesylinderen så har jeg et veldig godt tips til hvordan fikse dette ;)

Ja, jeg selger kanskje billig, men heller selge den billig til noen som tar vare på den enn bare la den stå, biler trenger pleie og omsorg. Legger man sammen vrakpant, årsavgift, salgsverdi på styling, stereo, felger, trimkam, kamdrev, forgasser osv så har man gjerne gratis bil i to år her, men jeg selger den ikke til noen som kun kjøper den for å slakte den ;)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare én umbrakoskru igjen der... :-)

Men den har jeg ikke prøvd å løsne enda.

Skal prøvde mer ut i uken, når jeg har fått ny felg og dekk.. Punkterte pga. ødelagt felg i forrige uke.. Fant 2 stykk identiske dekk og felger på finn til 500, måtte slå til på den.

Men, det er en uhyre flott Audi du har! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare én umbrakoskru igjen der... :-)

Men den har jeg ikke prøvd å løsne enda.

Bare en igjen? Fått løsnet den andre?

Men, det er en uhyre flott Audi du har! :)

Takk takk, ja bilen er temmelig bra den :)

Det som skjemmer den litt er Biltema blinklysene foran - med (mildt sagt) elendig passform ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! :-)

Nå har jeg fått skum-dysa mi! :D

null_zps01eb54a2.jpg

null_zpsd4a6e02a.jpg

I tillegg kom GP Thunder 8500k pærene. Den blå pæra stod i fra før, og den flerfargede er GP Thunder pæra - Sjekk forskjellene!!!

null_zps63f10017.jpg

null_zps81ddf8b7.jpg

null_zps27797708.jpg

null_zps6f74ccc6.jpg

Her er med begge i :-)

null_zpsfd05af09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Da har jeg vært ute og photoshootet litt med fruen - Her er noen av bildene - Uredigert :)

Bilen er liksom i et mellomsted hvor jeg vil ha den. Til tider er jeg fornøyd, men til tider er jeg misfornøyd :-p Jeg har enda et lite stykke og gå, men jeg blir nok ferdig til slutt!!

IMG_1975_zps0919230d.jpg

IMG_1977_zpsac7c5655.jpg

IMG_1982_zpsec4c24c1.jpg

IMG_1993_zps736a756d.jpg

IMG_1997_zps9ae979d8.jpg

IMG_1998_zps106f8aa9.jpg

IMG_1999_zpsba686e6d.jpg

IMG_1986_zps4d543f26.jpg

IMG_2022_zps4e65150d.jpg

IMG_2024_zps40ee00bc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, så har jeg hatt en noe morsom periode..

Jeg punkterte på ene felgen, og hele felgen var ødelagt - Så jeg måtte kjøpe nye. (Gjett om det ikke var vanskelig å finne felger av typen jeg har? de er utdødd). Jeg fant meg 2 nye felger av samme type, så fikk jeg lagt om til samme dekk som jeg har på de andre tre, på en av de nye.

I tillegg har jeg byttet bremsesko/bånd bak, på venstre side - Det skal strammes ordentlig til i løpet av uken. (Takker til Quattro73 og Bwana for hjelp!)

Samtidig byttet jeg bremsesylinder og bremserør på venstresiden bak, siden bremsesylinderen lakk hydraulikkvæske, mens bremserøret satt BOM fast i den gamle bremsesylinderen. Det å bøye nytt var nervepirrende ;-) (Men, lærerikt).

Nå har jeg EU kontroll, og etterkontroll på bilen neste Fredag, og etter det er alt duket og klart for å begynne på VR6en. DÆVEN DØTTE jeg gleder meg :) Mangler bare registersett, noe jeg forhåpentligvis får kjøpt i morgen!

som en siste oppdatering kan jeg si at jeg har kjøpt ny olje, oljefilter, oljepannepakning, oljetappeplugg og oljetappepluggpakning - Skal gjøre en real service på oljesystemet mitt i den nærmeste fremtiden. Jeg skal prøve å få tatt mer bilder, dersom det er noen som faktisk bryr seg! Jeg bare oppdaterer allikevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder jeg på å "oppgradere" LED-lysene inne i kupeén.

Så langt har jeg tatt taklampen, vindusbryteren (i midtkonsollen) og varmetrådbryteren.

Jeg hadde tidligere påbegynt en "grønn-LED" konvertering, hvor jeg skulle ha sylskarpe grønne LED's i dash.

Dette ble vanskelig, ettersom LED-ene var 5mm tykke, og hadde ekstern resistor.

Her er en sammenlikning mellom ny rød, og gammel grønn:

null_zps46e8049f.jpg

Så, dere ser at dette ble vanskelig.. Jeg ødela også vindusbryteren for bakvinduene i prosessen :)

Dette resulterte i at jeg bestilte nye brytere. Her er et bilde som sammenlikner gammel og ny bryter:

null_zps296b646e.jpg

Og dette er resultatet jeg fikk etter å ha byttet LED's. MYE ryddigere:

null_zps29cf6ebc.jpg

Til slutt, fikk jeg også gjort det på vindusbryteren - Dette var en LEK sammenliknet med de 5mm grønne. Resultatet ble slik:

null_zps0601a557.jpg

Avslutningsvis vil jeg bare legge ved et par sammenlikningsbilder:

Gammel:

null_zpsa571fd34.jpg

Ny:

null_zps598a5b64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider