Gå til innhold

4pekatts Golf GL 1.8L ABS-ADZ 95mod!

Ranger emnet


4pekatt

Anbefalte innlegg

  • Svar 422
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og da har apekatten vært på nye eventyr igjen. Denne gangen til biltema og kjøpt strømtyver og en bryter :)

 

Jeg fant meg noen fiiiine kabler å sette strømtyvene på.. :)

IMG_05011.jpg

 

 

Deretter snek jeg kablene fint og forsiktig langs innsiden av dashbordet..

IMG_05021.jpg

 

 

SÅ, utførte jeg noen jallakoblinger på en bryter (DISSE BLIR GJORT ORDENTLIG, MED KABELSKO SNART. DETTE VAR EN TEST]

IMG_05031.jpg

 

 

Et lite borr, og så var bryteren på plass..

IMG_05071.jpg

 

 

Bryteren når den er på.. :)

IMG_05081.jpg

 

 

Og hva gjør bryteren?

HORELYS UNDER DASHBORD OG I BAKSETENE!!!! :D

IMG_05091.jpg

IMG_05101.jpg

IMG_05111.jpg

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg lurer på..

 

Jeg har sportsfilter på bilen min, som er koblet rett på innsuget. Burde sees i denne videoen, som demonstrerer ventiltikking;

 

Spørsmålet mitt da er, kan jeg bare kaste ut luftfilterboksen nå, eller brukes den enda til noe smart? :p

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tviler på at turtallet har noe med tenningssystemet og gjøre. men som jeg så så hadde du satt på nytt luftfilter? kan ikke være vacuumklokka(hvist det er det på disse) vacuumklokka var kobblet fra på G2'ern min og da gikk den urent på tomgang værtfall

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spørsmål;

 

Jeg er på randen til å kjøpe ny clutch, og jeg lurer på hvordan jeg kan finne ut om selve clutchen er slitt, eller om cluthwiren er for slakk? Den glipper bare på høyt turtall under giring med gass, og griper tak med en gang jeg slipper gassen.. :p

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk clutchwire vil ikke gjøre at clutch slurer. For stram vil kunne gjøre det, men er ikke trolig med selvjusterende clutchwire som du har.

 

Skal vel ikke gire på høyt turtall med mye gass, men for å sjekke clutchen pleier jeg å gjøre følgende:

 

Kjør sakte i 4 gir.

Gi full gass og hold den der.

Trykk clutchen raskt ned og slipp den rett opp igjen mens du fortsatt holder gasspedalen i bånn.

Turtall skal raskt falle ned til normalt igjen.

Slipp opp igjen gasspedalen!

 

Om den feiler denne testen så er nok clutchen slitt, men kan godt holde et år til med pen og forsiktig kjøring - men det er vel ikke planen ;)

 

 

 

--

Endret av Bwana


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slakk clutchwire vil ikke gjøre at clutch slurer. For stram vil kunne gjøre det, men er ikke trolig med selvjusterende clutchwire som du har.

 

Skal vel ikke gire på høyt turtall med mye gass, men for å sjekke clutchen pleier jeg å gjøre følgende:

 

Kjør sakte i 4 gir.

Gi full gass og hold den der.

Trykk clutchen raskt ned og slipp den rett opp igjen mens du fortsatt holder gasspedalen i bånn.

Turtall skal raskt falle ned til normalt igjen.

Slipp opp igjen gasspedalen!

 

Om den feiler denne testen så er nok clutchen slitt, men kan godt holde et år til med pen og forsiktig kjøring - men det er vel ikke planen ;)

 

 

 

--

 

Jeg antar at poenget er å ha lavt turtall til man slipper clutchen, så blir det et plutselig hopp i turtallet, som clutchen må kompensere for..? :)

 

Skal prøve dette i morgen, så kommer jeg tilbake hit med info :)

 

(Du vet sikkert om den j****** oljelekkasjen jeg hadde når jeg fikk bilen siden du hjalp meg med den - En kompis av meg tror at det kan ha kommet olje inn i clutchen på noe vis, siden dette er symptomer jeg bare "plutselig" har merket.. Virker dette logisk?)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et spørsmål.. Ser at denne tråden utvikler seg til "4pekatts samletråd for nybegynnerspørsmål ang. Golf 3".

Heller det, enn å spamme forumet med nye tråder? :D

 

- Hva skjer om jeg får registerhavari - Er det farlig for motoren min? Jeg vet at noen tar skade, og noen gjør ikke ;s -

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er sannsynlig at oljelekkasje fra oljetrykksføler har kommet inn på clutch-plata. Jeg har i alle fall ikke opplevd det.

 

Om registerreima skulle ryke på denne motoren, skjer det trolig ingen skade på ventiler etc.

Anbefaler imidlertid at du kontrollerer reima en eller to ganger i året og skifter om den viser tegn til slitasje.

Det er nesten morsomt å skifte registerreim på denne motoren. Det er veldig enkelt, og og tar neppe mere enn en time selv første gangen du gjør det.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på registerreima. Ser ut som den ble byttet nylig :)

 

For dere Golf-veteraner som liker å ha et beskjedent, originalt look, så burde dere se vekk nå.

Jeg har meget lyst å kjøre noen av disse i handlelista til sommeren :))

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1232

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1248

 

http://www.tmtuning.com/HOME/catalog/product_detail.php?default_product=1339

 

 

Tror dere det kan bli fint? :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår