cigaro Skrevet Mai 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 (endret) Var for 2 måneder siden å prøvekjørte en Lexus is 200. Bilen ville jeg ha, virket tight å fin, ingen ulyder under prøvekjøring. Det tok 2 måneder fra jeg skrev under kontrakten - til bilen ble min, det var endel tull med papirene.. MEN, på første tur hjem fra bilforhandleren, hører jeg "ulelyd" fra girkassa. Lyden er der i alle gir, mest tydelig i 3 og 4 gir. Jeg dro til et toyota/lexus verksted, fikk mekaniker til å prøvekjøre bil sammen med meg, og han konstanterte med ad lagrene i girkassa er gåen/utslitt å må byttes. Jeg venter nå på prisoverslag på overhaling av girkasse fra Toyota. I kontrakten står det ingen ting om girkassa, bilen " selges som den er ". MEN, jeg har 3mnd garanti på motor og drivverk fra forhandleren som solgte meg bilen. Har jeg da grunnlag nok for å overhaling av girkassen på deres regning? Er bare 2 dager siden jeg kjøpte bilen, så kan jo alltids heve kjøpet.. Takker for svar! :) Endret Mai 24, 2012 av cigaro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArvidSlyk Skrevet Mai 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2012 Girkassa går vel fort under kategorien Motor og Drivverk, så ta en samtale med dem hvor du legger frem kontrakten med informasjonen om garantien. Siter Peugeot 505 GTD Turbo 87' - Dagens prosjekt Mercedes c180 98' - Dagens Bruksbil VW 1303S 73' (boble) - prosjekt/morro (Solgt) Peugeot 206 04' - Førstebil (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Her leser du "alt" om dine rettigheter hos forhandler: http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_av_bil_fra_bilforhandler Selv hadde jeg 2 saker mot Mobile Bergen, som jeg vant, takket være Forbrukerrådet. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Takk for genial link!! :) EN ting til: I kontrakten står det: " Det gis 3mnd garanti på motor og gearboks havari ved eget verksted." Girkassa har ikke havarert, den lager ulyd, men den kommer ikke til å havarere med det første. Har jeg fremdeles garantien å gå på? Har jo angrerett, men har ikke lyst til å sende fra meg bilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Hva kontrakten fra forhandler gir deg er i TILLEGG til det du har etter Forbrukerrådet's rettigheter (5 år). Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Og dette gjelder uansett om bilen er ny eller brukt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 yes, les fra forbrukerrådet - det står alt der........................ Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Hørt noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Selger dekker ikke overhaling av kasse, da han mener dette er "vanlig" slitasje - kassa kan ryke imorgen, kassa kan ryke om 5 år.. Så jeg har valget om å ha bilen som den er, eller så tilbydde selger seg å heve kjøpet, for så å selge bilen på ny og informere framtidig kunde at det er ulyd i kasse. Sitter litt i tenkeboksen nå, om jeg skal heve kjøp eller ikke. Bilen er jævla god å kjøre, fin å se på, men 21000 er mye å spytte ut i overhaling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Hev kjøpet før det skjer noe mer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Kanskje du kan "hjelpe" gear kassen litt på vei til de evige gearkasse marker.......(?) - (Det ville ikke være pent av deg!) Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Mai 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Fikk ordnet en grei deal med forhandleren - Case Closed :) Takker for innspill og hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderwin Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Hva ble dealen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg