Gå til innhold

Byttet luftfilter - ESP lampen lyser etter start

Ranger emnet


zithless

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har nettop byttet til åpent luftfilter fra bsr, og fulgte bruksanvisningene osv, nårr jeg skulle starte så kom gul varseltrekant samt ESP lampen opp, noen som har peiling hva jeg kan ha gjort?damndamn

 

Edit; Er en Audi A6 1.8TQ 2000mod

Endret av zithless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var en del ledninger/plugger og rør som gikk over, som måtte frakobles før jeg satte det tilbake igjen der det sto, bla LMM.

http://sv.bsr.se/ofmanuals/monteringsanvisning-a4--01-a6-passat-1,8t.pdf

Der har du bilde av alt som var over org. luftfilter..

+ Den nr.4 (Luftfiltermodul) tikker som faen på lavt turtall, vet du hva det kan ha seg og om det skal være sånn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke merker forskjell på om LMM er tilkoplet eller ei så tyder det på at den ikke fungerer som den skal. Prøvd å pluge den fra mens motoren går på tomgang (startes med LMM tilkoplet) og sett om motoren endrer gange? Tatt diagnose?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos OCT tuning nå og tadd diagnose, har vist en MASSE feil etter at jeg byttet luftfilter, uten at jeg kan skjønne sammenhengen..

Målte LMM hvor mye luft som kom in og fikk 0 verdi, så enten er ledningene som er i klem fådd brud eller så er LMM ødelagt, så motor går i nødmodus nå.

 

Men fikk en masse feil som jeg IKKE hadde forrie helg da jeg tok diagnose i forbindelse med Rele til ECU, noen som har aning hva dette kan komme av ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Adress 01; Engine

 

17964 - Charge Pressure Controle

P1556 - 35- 10 - Negative Deviation - Intermittent

 

17925 - Power supply Relay for ECU (J271 or J363)

P1517 - 35- 10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1

P1113 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17633 - Fuel Injector for Cylinder 1(N30)

P1225 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17634 - Fuel Injector for Cylinder 2(N31)

P1226 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17635 - Fuel Injector for Cylinder 3(N32)

P1227 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4(N33)

P1228 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17833 - EVAP Purge Valve (N80)

P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent

 

17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)

P1547 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent

 

17967 - Boost Pressure Control Valve (N249)

P1289 - 35-10 - Short To Ground - Intermittent

 

17908 - Fuel Pump Relay (J17)

P1500 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363)

P1516 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent

 

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 -35-00 - Signal too low

Readiness: 0000 0000

 

 

Adress 03: ABS Brakes

 

18265 - Load Signal

P1857 - 35-00 - Error Message from ECU

 

 

 

Adress 08: Auto HVAC

 

01809 - Actuating Motor For Temperature Flap; Left (V158)

41-10 - Blocked or no Voltage - Intermittent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår