Mr. XXX Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by tosk du sier mest lovlig 40mm? får jo kjøpt 80mm me tuv gokjening til 240? Den har jeg litt vondt for å tro på men. Hvor får du kjøpt det og hvilket fabrikat da? Siter Audi A4 Avant TDi '97 244 DL B21ET '79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 45mm er max tüv, pga du får ikke stille nok camber med standard fjærbein. om du filer litt, kan du justere mer. 80mm fjærer er spesiallagde og har derfor ikke tüv (du kan få laget noen slike for 5-8.000 mener jeg i sverige, da lager de egen form til det(?)). med 45mm senking, vil du klare å ta hånden i vater inn mellom hjulbuen og dekket, men det er bare såvidt! du klarer ikke en knyttet neve mellom der.. Jeg har ikke senket min fremme enda (ja, jeg vet jeg er treig), men den henger som fan etter senking. Da spesiellt med sommerdekkene: 225/45-ZR17, men også bra med vinterdekkene: 185/70-14 PIGG! kan poste bilde og mer info i morgen, damen maser på meg.. *løpe fra pc* Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by tosk du sier mest lovlig 40mm? får jo kjøpt 80mm me tuv gokjening til 240? nei det tror jeg nok ikke! Originally posted by nissan s13 Ikke kapp fjærene, men kort inn støtdemperene 6-7cm. Da blir den både lavere og stivere. Ja det går vel kanskje ann, korte inn alle 4? Og hvor skal man korte dem inn? Har ikke lyst til å kjøre ulovlig heller, men vil gjerne at den skal være litt lav, ser mye bedre ut også. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by Breisladdern Ja det går vel kanskje ann, korte inn alle 4? Og hvor skal man korte dem inn? Har ikke lyst til å kjøre ulovlig heller, men vil gjerne at den skal være litt lav, ser mye bedre ut også. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=32064 De bak blir nok verre med den metoden:rolleyes: Men, kan sikkert finne på noe der også. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 sikkert en løsning bak også ja :) (R-Sport- takk gud, kjøp til meg NÅ) bilen blir så stiv, Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Gule r-sport ja:D Har forresten ett sett med deCarbon dempere bak (nye r-sport), de kunnne du jo få Espen. Må bare få inn nye foringer i de. De er dritstive, og kortere enn originale. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 hvor mye koster nye foringer og hvordan skal jeg få overtalt deg til å gi dem til meg ? :D:D hehe (sammen med fordempere da selvfølgelig) HEHE :D Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Originally posted by nissan s13 Gule r-sport ja:D Har forresten ett sett med deCarbon dempere bak (nye r-sport), de kunnne du jo få Espen. Må bare få inn nye foringer i de. De er dritstive, og kortere enn originale. Ja husker du sa jeg kunne få dem, men da jeg spørte deg for en ukes tid siden sa du at du hadde satt de på 242`tic`n din.. ? Kjøper de gjerne av deg jeg! Venter bare på å få fram demperene fra mekonomen nå.. Edit: Åssen blir det med "justering" av panhard stag? Leste her at noen bøyer det med ei slegge, er det noe lurt a? Og hvorfor må man i det hele tatt korte det inn?`blir den lavere av det? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 et ord : vinkelsliper, billig måte, bilen blir lav,og nesten for stiv.. har kit fra dalhems på min...er 40mm-50mm sett.. org. fjører framme er 46cm høye,mine er 23cm..har mer å gå på..har ca 6cm fra plastdekslet under bunnpanna til bakken... bak har jeg kappa to runer på senkefjørene (tror jeg, har kappa ned ca 2cm, mer enn senkesettet) org dempere framme, er gocart framme, bak er det røde koni...funker bra...er litt kenguru,men funker... gadd ikke å legge masse kr i korte dempere,er jo bruksbil,bare å holde på plass fjørne når du jekker ned kjerra...gikk forøvrig gjennom eu-kontroll uten feil... et ultimate er stive dempere, og myke fjører,da ungår du at bilen spretter som faen.... :D Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 bedere med stive dempere enn senkesett etter min mening.. men detta blirlitt offtopic sorry Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Breisladdern Ja husker du sa jeg kunne få dem, men da jeg spørte deg for en ukes tid siden sa du at du hadde satt de på 242`tic`n din.. ? Kjøper de gjerne av deg jeg! Venter bare på å få fram demperene fra mekonomen nå.. Edit: Åssen blir det med "justering" av panhard stag? Leste her at noen bøyer det med ei slegge, er det noe lurt a? Og hvorfor må man i det hele tatt korte det inn?`blir den lavere av det? Panhard staget er et stag som går på skrå, det skal liksom sentrere bakakselen. problemet er at det går jo på skrå, så når du senker bilen din, vil bakakselen går litt mot ene siden. Dvs. du får mer plass i ene hjulbuen enn den andre. Du kan selvsagt kutte panhard stag og gjenge opp på nytt og montere nytt feste. Noen snakket i en annen thread om å kutte og sveise sammen. Du får evnt kjøpt justerbare panhard stag, evnt en wattlink. wattlink er laget for å holde bakaksel sentrert (den har to stag). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by Mambo bedere med stive dempere enn senkesett etter min mening.. men detta blirlitt offtopic sorry dette er som å si at brød er bedre enn vann. gode fjærer og gode dempere er begge nødvendig for å få en "god" bil, du kan ikke leve uten en av de. Man kan selvsagt få stivere fjærer som har orginal høyde (feks 245 fjærer). Jeg trr 245 har 20% stivere fjærer, men er ikke helt sikker på dette tallet. Hvor mye stivere dempere er, kommer helt ann på demper til demper. Men en demper har både Rebound og vanlige dempingen. Rebound er hvor kraftig den skal sprette tilbake. En oljedemper har ikke rebound på samme måten som en gassdemper, da en oljedemper bare er treg inn og ut, mens en gassdemper vil hjelpe fjæren å bli strekt ut igjen. Jeg personlig liker senket 240. da med gassdempere. Jeg har selv lesjöfors 45mm + gule koni (på full rebound) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by nissan s13 Ikke kapp fjærene, men kort inn støtdemperene 6-7cm. Da blir den både lavere og stivere. men.. har ikke demperene kammer oppover i sylinderen? iaff. gule koni har jo justeringsmulighet i de fremre, ved å skru på knotten, så der funker kutting lite bra, ville jeg tro :p man må vel ta røngten eller finne tekniske tegninger av demperene før man finner på å kutte dem? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2004 Originally posted by DaButcher men.. har ikke demperene kammer oppover i sylinderen? iaff. gule koni har jo justeringsmulighet i de fremre, ved å skru på knotten, så der funker kutting lite bra, ville jeg tro :p man må vel ta røngten eller finne tekniske tegninger av demperene før man finner på å kutte dem? Justerbare dempere funker det seff dårlig på, men ellers går det bra. Kammeret sitter ikke i den stanga. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Originally posted by volvo242TIC et ord : vinkelsliper, billig måte, bilen blir lav,og nesten for stiv.. har kit fra dalhems på min...er 40mm-50mm sett.. org. fjører framme er 46cm høye,mine er 23cm..har mer å gå på..har ca 6cm fra plastdekslet under bunnpanna til bakken... bak har jeg kappa to runer på senkefjørene (tror jeg, har kappa ned ca 2cm, mer enn senkesettet) hæ?? fra 46 til 23? dvs 230mm senking.. Suggen kjørte vist bilen sin så og si uten fjærer.. Men sånt er uaktuelt, vil ha den lav, men siden jeg ikke kan korte fjærene mer så må løsninga bli å korte ned demperene... Originally posted by nissan s13 Har forresten ett sett med deCarbon dempere bak (nye r-sport), de kunnne du jo få Espen. Må bare få inn nye foringer i de. De er dritstive, og kortere enn originale. Ser ut som de var rotet bort, fant bare en.. Så da blir det vel noen gule koni bak, så korter vi inn noen monroe dempere forran.. :D Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.