Gå til innhold

Bilder av 240 med senkesett

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Originally posted by Breisladdern

 

Litt diverse er nokk rette ordet ja... :rolleyes:

 

Dette er vel bare en av maaaange som har endte sine dager ved verkstedet til nissan s13..

 

 

Synes ikke min var så værst heler jeg. Det værste var at det var en ganske hel 240 med årsavgift og eu ok når den endte sitt liv!

 

jordebil_front.jpg

 

jordebil_bak.jpg

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Breisladdern

fordi det ikke er det orginalt på en 75 mod.. Kan så klart kjøpe et på mekonomen/biltema å ha det ved a stolpen, men det syns jeg ikke den kler.. Men kanskje jeg setter på det når jeg monterer turbotrykks måler osv når jeg setter inn den nye motoren..

 

Min er en 76, men den er registrert i 75; original turteller. Jubileumsmodell vettu ;) Det er rene luksusbilen, med turteller, Volvo GT-ratt, GL-seter, klokke på dashbord og luksustripe på sidene(som ikke er der lenger, men det hadde det i hvert fall en gang) :D

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suggen nevnte vel at han hadde kjørt med 1 eller 2 ringer..

Er vel noen som har kjørt uten fjær også...

Men husk at demperen må kortes også da..

Senkefjærene har 6.5 runder fremme og 9,2 bak

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

1. Nei har ikke turteller. Hvor ser du det foresten?

 

2. Ja er 480 seter :D

 

Ps: Olav, gjør meg en tjeneste å slepp den bilen din ned!! Den lider jo, ser du ikke det?

_merge.php?bilde1=1081526387.jpg

sexy bil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Skulle hatt meg eiker felger og en liten grp vinge så har vi så og si like biler...

 

gobilen.jpg

 

offtopic:

ser du har pentafelger på bildet:D hvilken dekk dim. har du?? har du org hjulmuttre?? jeg sliter med å komme til med org. hjulmuttre... må bruke spes kopp (har slipet "kantene" for å gjøre koppen mindre = + har ødelagt 2 kopper:()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

 

offtopic:

ser du har pentafelger på bildet:D hvilken dekk dim. har du?? har du org hjulmuttre?? jeg sliter med å komme til med org. hjulmuttre... må bruke spes kopp (har slipet "kantene" for å gjøre koppen mindre = + har ødelagt 2 kopper:()

 

har samma felger på kjerra mi, der har jeg 185/60/15 dekk på.

skjønner ikke helt problemet ditt med kopper?

bruker iallefall orginale hjulmuttere på mine penta felger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Skulle hatt meg eiker felger og en liten grp vinge så har vi så og si like biler...

 

gobilen.jpg

 

jeg vet om en gr.a. vinge i .se for 1000 SEK + mva, den er desverre lakket hvit.

regner med det blir ca. 1100-1200 NOK inkl porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

 

skjønner ikke helt problemet ditt med kopper?

bruker iallefall orginale hjulmuttere på mine penta felger...

 

jeg får ikke noen kopper inn i hullet til muttrene... uten å slipe de tynnere... slik at koppene blir mindre dim på utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

 

 

jeg har no org volvo muttre så regner med det....

 

det er hullet i felgen hvor muttren skal inn som er "for lite"

 

SKjønner!!

 

Har samme problem selv, orginalt hadde jeg helt vanlige mutre, men på penta felga så må jeg bruke sånne lange kromme mutre, de er 22mm utvendig og da kommer jeg ikke ordentlig til med hjulvinna, så jeg dro på mekonomen og kjøpte noen som var 19mm utvendig, da får jeg dyttet hjulvinna ordentlig inn i det hullet..

 

Dekkdimensjonen er forøvrig 215/65 -15 bak og 205/65/ -15 forran.

 

Er litt i største laget.. måtte fjerne kanten i hjulbuen bak for å få plass.. Men nå er den så stiv at jeg klarer ikke å få den til å subbe... Bilen beveger seg faktisk ikke nå jeg setter meg inn i den... spretter heller ikke noe opp når jeg går ut.. gocart og nyrebelte!

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår