Gå til innhold

Bilder av 240 med senkesett

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by DaButcher

45mm senkefjærer er mer enn nok :p

ejg har hatt mine dekkskrubb..

 

om bilen min er full-lastet av fjortiser, skrubber det som fan..

fjortiser er jo anorektiske også, så da er det gale!

 

tenk om ejg hadde hatt fulllastet av feks. menn med ølmager!

 

hehe, nei, litt mer seriøst:

om jeg har fulllastet bil (med folk), skrubber dekkene bare jeg ser på bilen.

 

jeg skal få fikset dette snarest mulig (fikse på panhardstaget).

 

Du kan jo bytte til wattlink. Koster 4990 hos lysaker bil. Vil tro du blir kvitt problemet med subbinga da bakakslingen bare vil gå rett opp og rett ned. Ikke ut til ene siden som det blir med panhardstaget.

 

http://www.lysakerbil.no

 

Eneste er at du må lage ett feste til.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo_original

 

Du kan jo bytte til wattlink. Koster 4990 hos lysaker bil. Vil tro du blir kvitt problemet med subbinga da bakakslingen bare vil gå rett opp og rett ned. Ikke ut til ene siden som det blir med panhardstaget.

 

http://www.lysakerbil.no

 

Eneste er at du må lage ett feste til.

 

kan noen forklare mg det med "wattlink" og "panhardstaget"

hvordan unngå subbing???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

 

kan noen forklare mg det med "wattlink" og "panhardstaget"

hvordan unngå subbing???

 

Panhardstag er et stag som går på skrå fra karrosseri og ned på bakaksel.

 

Siden staget går på skrå, vil du få en forskyvning på bakaksel når bilen fjærer.

 

Wattlink forklares her:

http://www.brockeng.com/mechanism/Watt.htm

 

ps. krever java runtime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Panhardstag er et stag som går på skrå fra karrosseri og ned på bakaksel.

 

Siden staget går på skrå, vil du få en forskyvning på bakaksel når bilen fjærer.

 

Wattlink forklares her:

http://www.brockeng.com/mechanism/Watt.htm

 

ps. krever java runtime..

 

er det vanskelig å få slikt på bilen da?? hva må gjøres?? blir det bedre å kjøre med passasjerer i da??

 

på bilen min har dekket subbet i skjærmen bare på den ene siden... kan det ha noe med panhardstaget å gjøre da???? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

36_03.jpg

menes du det slik??

 

Hvem sin bil er dette?? Har du mer bilder av den?

 

Og nei, det er ikke Compomotive felger på den hvite 242'en. Søk på bilder av denne felgen og du vil se at den ikke er lik. Mo kan både fåes i 5 og 6eiket. Skal du ha 6 eiker må du opp i 18". Og DaButcher... 40mm senking er IKKE nok! ;) trenger ikke å subbe hvis du korter inn Panhardstaget og korter inn momentstaga (slik at felgen står i senter i hjulbuen) og kapper litt på kantene kan bilen din bli nesten så lav den vil uten å subbe...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår