Gå til innhold

Bilder av 240 med senkesett

Ranger emnet

Breisladdern

Anbefalte innlegg

fra 46 til 23? dvs 230mm senking..

jau...org. fjør framme på en 240 er 46...mine er 23 :D vurderer å ta litt til..

de jeg har på min er senkefjører fra dalhems som er kappa..

kappa mer på en annen 240..måtte ta vekk plastikken under motorn :D ble sinnsyk cool :D ca 7cm fra bunn av kanal til bakken :D ubruklig bil? ja, men lav :D

må kjøre på skå over ALLE fartsdumer, og skraper overalt :D eksosklemmer er forbruksvare :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Breisladdern

Ser ut som de var rotet bort, fant bare en.. Så da blir det vel noen gule koni bak, så korter vi inn noen monroe dempere forran.. :D

om du skal senke mer enn 45mm, må du ha kortede dempere.

45mm vil egnetlig si 50mm (pga de setter seg).

45mm senkesett med gode gassdempere er prima saker!

hiv i noen 225/45-ZR17 dekk fremme og bak, så er du langt på vei :)

det har jeg på min.. skulle hatt noen 20mm spacers på hver side (40mm total spacing).

det er litt tungt uten servo, men trim er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

tar ikek så lang tid å bytte hjullagrene da :p

Ånei.. Jeg har sikkert brukt en måned på å bytte hjullager forran på sierran min. Dro på mekonomen og kjøpte ett hjullager, og demonterte spindelen og skulle til å bytte det, men når jeg skulle slå inn lagerskåla på den andre siden av spindelen, gikk den rett i bunn.. Hjullageret hadde nok låst seg og lagerskåla har nok blitt med rundt og gjort diametern i spindelen litt større.

Å kjøpe ny spindel til bilen som kostet 3000kr var uaktuelt, og 4x4 deler til sierra finner man ikke på dynga. Etter mange ringerunder fant jeg endelig en spindel til rett pris. Fikk en komplett forstilling + masse andre deler for 1500kr:) Denne spindelen var litt bedre, men når jeg skulle banke inn simringen/oljetetningsringe til hjullageret, så bøyde jeg kanten på den. Ringte mekonomen og Torshov, men ingen av de solgte løse simringer, bare komplette hjullagersatser. På ford solgte de løse simringer, men det måtte bestilles. Fikk hentet ny simring etter noen dager, men var litt for ivrig når jeg åpner posen, tror jeg, så den ble litt oval, og jeg klarte ikke å få den rundt igjen:( Da var det bare å ringe ford å bestille ny simring. Når jeg skulle banke inn denne simringen og bli ferdig med drittjobben så var den vist for stor:( Da var det bare å dra tilbake til ford dagen etter og bestille en ny. Så nå ikveld sitter jeg og venter på at det skal bli fredag, for da kommer den simringen. Håper det ikke blir mer kødd nå:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

hehehe.. kanskje bedre å bredde felgene mine da :p

Hjelper ikke det heller, du flytter uansett senteret på felgen i forhold til hjullageret.

Om du ikke bredder dem innover også da..?

Bak går det greit uansett, men hvis du bytter til nyere fjærbein foran, så funker det greit der også.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

nissan s 13.. har du jobba med volvo lenge ? virker som du kan endel :) det skal du ha

Har vel eid ca 15 240'ier, som har blitt brukt til litt diverse + noen delebiler. Så burde vel kunne litt om disse snart:)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider