devil201 Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Noen som har god info ang selveste Turbokarlsen? Bilen min er chippa der av forrige eier. skal visst være ganske dreven på Chiptuning. Noen som har noe informasjon ang. Hva chippene hans gir hk\nm\boost . God Sommer alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2012 Kva chippene gir, er vel avhengigt av motor og kva andre ting som er gjort med bilen. Det beste er vel å sende melding til TurboKarlsen. Han veit vel ca kva som er effekten i bilen din. Eller vil du at me skal gjette kva som er hk og nm i bilen din uten at su ha oppgitt bil og motortype? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 første gjetting uten no info om bil: 192 hk/210nm/1.1Bar :D Gjetter utifra bilde ditt at det er en Audi A4 B5 1.8T ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 første gjetting uten no info om bil: 192 hk/210nm/1.1Bar :D Gjetter utifra bilde ditt at det er en Audi A4 B5 1.8T ;) Dessverre litt feil. Er en A3 1.8T . 192 hk. ok. 210 nm ?? dette er hva som er orginalt på bilen. 1- 1.2 bar ja riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Mai 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 1) jeg veit som regel det meste som finnes av uttak av motoren 2 ) Han turbokarlsen har verken hjemmesiden , Email. eneste som er ett telefonnummer som han faktisk aldri svarer på . og kjipt å reise 2-3 timer for å spørre om en miniting chip. 3 ) bilen er a3 1.8t motortype Agu . og veit dem fleste gir alt fra 194 / ca 270-290 nm ( avhenig av leverandør ) . Chippene til turbokarlsen skal være fra engelske Superchips som annonserer for 187 hk. Mens jeg bare har funnet 1 på hele webben som har skrevet om turbokarlsen som sier han fikk 200 hk og nesten 330 nm. altså hester har ikke sååå ekstremt å si iforhold til Nm. og hvis da turbo boosten skal ligge på 1-1.2. Why the hell ligger min på 0.8 bar. Derfor prøver jeg å finne ut om hvor mye han selv mener turbotrykk skal ligge på, hva han gir ut av effekt på hk / nm . For hvis det er noe galt med visse deler så kan jeg begynne å utelukke Turboslitasje , wastegate problemer etc etc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 Sry, så bilde ifra mobil :) men de er jo like fra b stolpen å fram da ;) hehe Bomma litt på nm, men 2 av 3 uten å vite bil er vel bra ;) Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Mai 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2012 Turbokarlsen spesiallager chip'er utifra dine ønsker. Om forrige eier av bilen din f.eks ville ha mer dreimoment, ikke hk (ingen avgift til staten) er det ikke sikkert han har justert opp turbotrykk noe mer... Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devil201 Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2012 bump! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.R.Giulietta Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Turbokarlsen spesiallager chip'er utifra dine ønsker. Om forrige eier av bilen din f.eks ville ha mer dreimoment, ikke hk (ingen avgift til staten) er det ikke sikkert han har justert opp turbotrykk noe mer... Ehh... Javel? ;) Siter Alfa Romeo Giulietta -84 prosjekt Alfa Romeo GTV6 -85 Alfa Romeo GTV6 -84 corsabil Alfa Romeo 75 QV -91 bruksracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg