Gå til innhold

Problemer med S4

Ranger emnet


Ola

Anbefalte innlegg

Så var det turbotrykk problemer da.. :(

 

En kompis av meg har en S4, med trim kit ifra GIK (ikke gidd å kommentere hva som er bra eller galt med det..).. Det består av en kkk26/27, dyser , chip og WG fjær, mao fjerning av magnetventil.

Han blåste IC`n sin forleden, samt hallgiveren (gammel S4, der hallgiver står i fordeleren så han byttet fordeleren)..

Nå ,etter byttet av delene, skulle han kjøre opp trykket igjen, men fikk ikke mere enn 0.5bar.. (det står en 1.4bars fjær i WG!!!)

Den vil ikke lade mere! Ikke høres det ut som turboen tar i heller..

Prøvde da å brekke slangen som styrer WG`n, og tette den igjen, for å kjøre uten WG styring, uten noen forskjell!

Turboen har vært med ca 40000km, derav 20000km med full guffe.. Han har ikke hatt skikkelig trykk på en stund, da delene koster penger! Begynner å bli redd det er turboen, men er jo usikker.

 

Han har vært i kontakt med GIK angående hvorfor trykket kunne falle til 0.5bar, med en 1.4bar fjær, men til ingen nytte.. De gutta er jeg litt redd stort sett kun kan å selge, men samme med det da..

 

 

Tar forbehold om at absolutt alle detaljene ikke stemmer 100% da jeg ikke eier bilen! Jeg prøver da bare å hjelpe en kompis her nå, med de opplysningene jeg har. Men det meste stemmer nok! Hehe

Alle gode tips mottas med takk!

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har mange problemer blitt løst..

 

Nå har denne bilen fått ny IC (orginal), ny RS2 manifoil (orginale var ikke bare sprukket, men ALVORLIG sprukket :D ) ,fått ekstra bensinpumpe, og blitt testet igjen.. Den hadde samme symptomet enda, med å ikke ville opp i trykk.. Hvorfor? Cat`ene var TETTE faktisk.. :) *demontere* *trylle trylle* dragcar :D

Endelig ble bilen RACERBIL igjen!! :D

 

Men.. Den har tendensen til å sperre ved 5-6000 rpm enda.. alle nye tips mottas med takk..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår