Gå til innhold

G-krefter

Ranger emnet


Hot Rod

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hot Rod

Noen som har oversikt over offisielle tall på hovr mye G-krefter europeiske og/eller japanske biler klarer?

 

Har en bil som tåler 1G bra veigrep?

 

Joa har bra feste da tror de råeste super sportsbilene ligger rundet 1.2G i sving.

 

Kjørte Alfa 75 Ring Edition på ringen i sommer de var målt til 1.2G å halla luja for en opplevelse makan til feste og artig bil og kjøre i sving skal man leite lenge etter.

 

Dette var racing rigga biler laga for ringen bare så det er sagt.

 

Så ja 1G er bra det men ikke værtsing :D

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo den lista som dukket opp på vgd-diskusjonen som vistnok stammet fra "Car and driver":

 

 

Acura NSX 0.93

 

BMW 325 0.82

 

BMW M3 0.86

 

Corvette ZR-1 0.92

 

Camaro 0.78

 

Dodge Neon 0.80

 

Ferrari 512TR 0.92

 

Ferrari F40 1.01

 

Ford Mustang 0.82

 

Infiniti Q45 0.77

 

Jaguar XJS 0.77

 

Lexus SC300 0.82

 

Oldsmobile 88 0.79

 

SAAB 900SE 0.81

 

Volvo 850T 0.81

 

Toyota Supra T 0.95

 

Citroën Xantia Activa 0.97 ( :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

Joa har bra feste da tror de råeste super sportsbilene ligger rundet 1.2G i sving.

 

Kjørte Alfa 75 Ring Edition på ringen i sommer de var målt til 1.2G å halla luja for en opplevelse makan til feste og artig bil og kjøre i sving skal man leite lenge etter.

 

Dette var racing rigga biler laga for ringen bare så det er sagt.

 

Så ja 1G er bra det men ikke værtsing :D

 

Era

 

Har hørt noen rykter om en Alfa Romeo SZ.. hmm..? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid så lett og sammenligne G tall etter som det ikke finnes noen standard for størelsen på sirkelen.En stor sirkel gir høyere fart og mer downforce, og vil gi bedre resultater.(På de bilene som får downforce vel og merke! Endel biler blir får nok dårligere G målinger i høy fart)

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rart ute og går når det gjelder slike G-målinger ja. Det er ingen faste standarder hverken når det gjelder radius på sirkelen eller dekk/underlag.

 

Leste en test i Sport Auto for et års tid siden der Mini Cooper S trakk 0.95 G i en sving der 911 GT2 bare klarte 0.89. I sving med større diameter var Porschen bedre.

 

Ikke så lett å sammenligne tall direkte altså!

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår