Hot Rod Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Noen som har oversikt over offisielle tall på hovr mye G-krefter europeiske og/eller japanske biler klarer? Har en bil som tåler 1G bra veigrep? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 1G er vel ikke så hakkandes gærli det! Husker ikke helt hvor mange g jeg hadde maks når jeg kjørte formel bil, men kan sjekke det opp! Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Originally posted by Hot Rod Har en bil som tåler 1G bra veigrep? Tjau.. Corvette C5, viper GTS og ferrari 355 har rett rundt 1G.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Hot Rod Noen som har oversikt over offisielle tall på hovr mye G-krefter europeiske og/eller japanske biler klarer? Har en bil som tåler 1G bra veigrep? Joa har bra feste da tror de råeste super sportsbilene ligger rundet 1.2G i sving. Kjørte Alfa 75 Ring Edition på ringen i sommer de var målt til 1.2G å halla luja for en opplevelse makan til feste og artig bil og kjøre i sving skal man leite lenge etter. Dette var racing rigga biler laga for ringen bare så det er sagt. Så ja 1G er bra det men ikke værtsing :D Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 996 og 996 turbo har 1G nøyaktig, viper har vel 1.01 mini cooper S har til sammenligning 0.83 så 1 er BRA Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSCoz Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Focus RS har litt over 1G Siter What we`re dealing with here is a complete lack of respect for hard work. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Her er jo den lista som dukket opp på vgd-diskusjonen som vistnok stammet fra "Car and driver": Acura NSX 0.93 BMW 325 0.82 BMW M3 0.86 Corvette ZR-1 0.92 Camaro 0.78 Dodge Neon 0.80 Ferrari 512TR 0.92 Ferrari F40 1.01 Ford Mustang 0.82 Infiniti Q45 0.77 Jaguar XJS 0.77 Lexus SC300 0.82 Oldsmobile 88 0.79 SAAB 900SE 0.81 Volvo 850T 0.81 Toyota Supra T 0.95 Citroën Xantia Activa 0.97 ( :D ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mosfet Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Era Joa har bra feste da tror de råeste super sportsbilene ligger rundet 1.2G i sving. Kjørte Alfa 75 Ring Edition på ringen i sommer de var målt til 1.2G å halla luja for en opplevelse makan til feste og artig bil og kjøre i sving skal man leite lenge etter. Dette var racing rigga biler laga for ringen bare så det er sagt. Så ja 1G er bra det men ikke værtsing :D Era Har hørt noen rykter om en Alfa Romeo SZ.. hmm..? :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quicksilver Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Quicksilver dro 1.4G rett frem hvis det teller :D Siter 1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk 1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk 2000 Supra TRD widebody GT45R Team Quicksilver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Det er ikke alltid så lett og sammenligne G tall etter som det ikke finnes noen standard for størelsen på sirkelen.En stor sirkel gir høyere fart og mer downforce, og vil gi bedre resultater.(På de bilene som får downforce vel og merke! Endel biler blir får nok dårligere G målinger i høy fart) Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Mye rart ute og går når det gjelder slike G-målinger ja. Det er ingen faste standarder hverken når det gjelder radius på sirkelen eller dekk/underlag. Leste en test i Sport Auto for et års tid siden der Mini Cooper S trakk 0.95 G i en sving der 911 GT2 bare klarte 0.89. I sving med større diameter var Porschen bedre. Ikke så lett å sammenligne tall direkte altså! Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.