ramboo23 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 hallo har en audi a6 2,6 liters v6, 1995 modell å den bakke på 1200 til 1250 noe sånt er dette normalt? ps nettopp rensa spjeldhus å tomgangsregulator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 "Bakke" på 1200? Hva mener du med det? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 "bakke" på 1200? Hva mener du med det? turtallet på bilen ligger på 1200 omdr når den står på tomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Falskluft, altså hull i el slange e.l.? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Falskluft, altså hull i el slange e.l.? det vet eg ikke det ble sånn etter eg vaska tomgangsregulatorn å spjeldhuset i bremserens. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Sjekket at ISV fungerer? Du har ikke justert på grunninnstillingen på gasspjeldet? Om ISV koples fra vil den alltid stå litt åpen, mye mer åpen enn hva som trengs for normal tomgang! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Sjekket at ISV fungerer? Du har ikke justert på grunninnstillingen på gasspjeldet?Om ISV koples fra vil den alltid stå litt åpen, mye mer åpen enn hva som trengs for normal tomgang! kan godt hende at eg har gjort det vet eg ærlig talt ikke eneste eg tok av den greia under spjelthuset å rensa den å pga den gikk ugjevnt på tomgang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Klem flat en slange til ISV og se om tomgangen går ned, evt om motoren stopper. I såfall er ISV for mye åpen, henger eller defekt. Du har satt tilbake pluggen på ISV'en? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Klem flat en slange til ISV og se om tomgangen går ned, evt om motoren stopper. I såfall er ISV for mye åpen, henger eller defekt. Du har satt tilbake pluggen på ISV'en? isv ka va nu dt igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JGHines Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Det er tomgangsregulatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Idle Solenoid Valve. Min ligger og surrer på 1100 i noen minutter når den er kald, så detter den ned til under 1000 og så videre til 600 når den er skikkelig varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Min 2,6 bligger også å uler på ca 1000 rpm,å umulig å finne ut av det.Denne har ingen slanger fra tomgansregulator,kun en ledning.Hadde og¨å en audi 100 med 2,6 motor,og samme idiot tomgangen på den også.Virker som dette er et stort problem på denne motoren desverre,og blir jo ikke bedre av at verken verksteder eller andre greier å finne ut av va som er årsaken til dette.Så dere som har normal tomgang på disse 2,6ene er jaggu heldige(enda). Siter 96 Audi A6 2,6e Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 ja det er de, tru om det kan være noen temp følere eller nokka sånt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Om temp-giveren til ECU var defekt så ville motoren i samme slengen fått alt for mye bensin. Har en motor for høy tomgang så betyr det av den får for mye luft, enten via gasspjeld, ISV eller en lekkasje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ramboo23 Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 er ingen lekaser eller falskluft å den bakke ennda på for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.