Gå til innhold

[nyhet] Politiet kjørte av veien

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Politiet kjørte av veien

To tjenestemenn fra Ullensaker lensmannskontor måtte til legesjekk etter å ha kjørt av veien under en biljakt i natt.

Ifølge operasjonsleder Geir Eriksen i Romerike politidistrikt kom de to mannlige politibetjentene fra utforkjøringen uten alvorlige skader.

Ulykken skjedde mellom 2.30 og 3.00 på Trondheimsveien mellom Kløfta og Frogner.

– Det var svært glatt på enkelte sideveier. Bilen var ikke kjørbar etterpå, men det viktigste er at tjenestemennene kom fra det uten skader, sier Eriksen.

Det var en Mazda 323 som stakk fra politiet på Trondheimsveien. Sjåføren kjørte på kryss og tvers i Ullensaker før han til slutt stanset på Frogner. Der ble han kort tid senere pågrepet.

Mannen – en 41-åring fra Oslo – sitter nå i arresten på politihuset i Lillestrøm. Han vil bli avhørt i løpet av dagen.

-Romerikes Blad (http://www.rb.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ostby

Jeg synes politiet kjører ut støtt og stadig! hvorfor prøver de å holde følge med biler som er 10 ganger så bra på veien, enn de sure volvoene de kjører?

Hvis ikke jeg husker helt feil så stod det vel noe i avisene i fjor om at V70'ene var håpløse å kjøre uttrykning med, så fort man kom over 130km/t så var de visst håpløse å kontrollere... *thihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The cowboy

de får gjøre som i taxi 3.. få til innkjøp av evo`er..hehe!

da trur jeg de fleste i norge hadde slite litt med å komme fra de.. bare purken hadde lært seg å kjøre bilen så..hehe

Vet ikke helt med deg, men jeg ville ikke likt og få en evo politibil opp i rumpa :D

mitsubishi%20lancer%20evo.jpg

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poetic

Hvis ikke jeg husker helt feil så stod det vel noe i avisene i fjor om at V70'ene var håpløse å kjøre uttrykning med, så fort man kom over 130km/t så var de visst håpløse å kontrollere... *thihi*

Stemmer det!

Var ett eller annet med all vekten av ekstarutstyret som gjorde at bilen fikk helt feil vektfordeling. Men det gjaldt kun noen spesialmodeller, som da ble tatt ut av tjeneste for å bygges om.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Politifaen som kjørte hadde jo helt klart ikke kontroll. Så hvorfor har han ennå førerkort? Hadde 323'en dratt av hadde han fått fengsel, prikker og bøter. Systemet gjør meg kvalm.

det har vel sin lille grunn i at "purkefaen" var på jakt etter mazda typen det.. men.. hadde det vært sånn at purken hadde dradd ut mens de ikke var på jakt/uttrykning.. så hadde jeg skjønt tanken din.. for purken mister jo ikke lappen selv om de.. de er jo bevist før..når de purkestudentane dro av mens de øvelseskjørte på glatta.. de kjørte øvelse på uttrykning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Stemmer det!

Var ett eller annet med all vekten av ekstarutstyret som gjorde at bilen fikk helt feil vektfordeling. Men det gjaldt kun noen spesialmodeller, som da ble tatt ut av tjeneste for å bygges om.

Problemet var at når de kjørte med fire personer og utstyrsbager til alle mann med skuddsikre vester ol.(tungt) ble bilene ustabile(i følge politiet)å kjøre i høye hastigheter. Var faktisk ikke så langt unna å overskride totalvekta.

Tror nok de fleste biler hadde fått værre kjøreegenskaper da.

Jobber på volvo og har bygd om et par av de aktuelle bilene.

Det vi gjorde var å bytte til stivere fjærer og kraftigere krengningsstag bak og hardere foringer i bakstillingen. Samt korrigering av hjulvinklene.

Bilene har utmerkede kjøreegenskaper originalt,problemet er at politifolkene har overhodet ikke peiling på bil og er dårlige sjåfører.

De som bulker oftest og har mest herjede biler er politiet.

95 Volvo 855

81 Porsche 911SC

75-Bmw 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider