Gå til innhold

91 audi 100 c4 sedan; bakluka låser seg ikke opp lenger...!!

Ranger emnet

gutt78

Anbefalte innlegg

Oppdaget i dag at bakluka ikke låser seg opp med sentrallåsen lenger, når jeg trykker inn knappen på luka etter å ha låst opp bilen fra førerdøra er den som å trykke på som den er låst.

Får heller ikke brukt nøkkelen på bakluka til å låse opp......hvordan skal jeg få opp bakluka? :confused:

Flaks jeg ikke hadde noe viktig der bak, pleier reise endel....da ligger kofferten min der bak. Flaks den ikke gjorde det i dag....:oohh

Endret av gutt78

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekk slange til låsen i bakluka?

Hvorfor får du ikke brukt nøkkelen til å låse opp?

Den har alltid låst seg opp med sentrallåsen..

Putter jeg i nøkkel i låsen på luka får jeg ikke vridd den...rusta kanskje? prøve å smøre med låseolje eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet lås --> feil nøkkel?

Aner ikke, får jeg kjøpt ny lås på audi som passer til min nåværende nøkkel? Den passer på alle dører og tenningslåsen såklart.

Luka låste seg plutselig opp med sentrallåsen i sted! :) Tips til hva jeg kan sjekke for at dette ikke skal skje igjen? Tenkte å ta av trekket for å kikke, men fint med tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Skal vere en gummiskjøt på enden av den grønne ja...

Hender gummibelgen i denne hvite greia (hva heter den) er ødelagt, da kan du hente ny på huggern fra passat/golf osv, de fleste av ca samme årgang er like, kan hende du må bytte staget...

Kan også vere i selve mekanismen problemet ligger, har hatt problemer med at festet i andre enden av staget ikke har vert festet godt nok, og har da hatt som du, litt problemer innimellom

Edit: Enkleste for å sjekke vacumsystemet er å få en kompis til å låse, og låse opp igen gjentatte ganger mens du hører og kjenner etter på slangene... Det går en til hver dør, en til bakluka og en til bensinlokket...

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært vanlig at låsesylinderen på bakluka ruster fast etter å ha stått ubrukt i mange år. Dette pga saltsprut og lignende. Så da er det greit å ha sentrallåsen i orden :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider