henning_larsen86 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Hei! Har en passat 1987 med 1.8 liter og den velkjente pierburg 2e2 forgasseren. Fikk bilen for 3 uker siden med en tomgang på 2400 rpm. Fikk ta i en brukt forgasser og da var tomgangen nede på 800. Men i går steg tomgangen og nå ligger den på rundt 1600 rpm. Har prøvd å søke rundt på forum og google men blir ikke mye klokere av det. Problemet kommer og går litt. Noen som kan forklare hva og hvordan ting skal være? Kanskje noen flinke her inne sitter på såpass informasjon at de også kan forklare hvordan denne forgasseren virker? Så man vet framgangsmåte ved feilsøking og hvordan man kan løse problemene. F.eks, på automatchokehuset går det ut en svart ledning som går over i en svart/gul ledning. Skal det være noe spenning i den? Eller noe motstand? Her er det ingenting. Kan ikke si jeg hører det kjent klikket når jeg skrur av/på tenning. NB! postet her på golf 2 forumet siden det sikkert er flere her som har kjennskap til denne forgasseren enn på passat-forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Det første som slår meg, siden problemet kommer og går, er lekkasje i gummiflensen mellom forgasser og innsug. Det skal ikke rare lekkasjen til før tomgangen stiger mye. Ellers så er det et vokselement foran på forgasseren (med to små kjølevannsslanger på) med en tapp som betjener gasspjeldet. Desto kaldere kjølevann, desto mer gass gir den. Når dette vokselementet ryker så vil du ha nokså normal tomgang på kald motor men alt for høy tomgang på varm motor. Se bilde under. Hull på vakuumslange inn til vakuumklokka vil også gi forhøyet tomgang, sjekk dette, samt alle andre vakuumslanger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_larsen86 Skrevet Mai 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2012 Ja det var den pakninga ja. Den var de utsolgt for på den lokale biltema-sjappa, så den har jeg ikke byttet enda, selv om jeg har den i tankene. Må kanskje også nevne at da tomgangen var normal med den "nye" forgasseren ristet motoren mye, gratis massasje :D . Men skal det være noe strøm i den svarte ledningen fra automatchokehuset? Ellers har jeg gått gjennom alle vakumslangene og det virker ok. Men kan jo bytte dem likevel for å utelukke slangene helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_larsen86 Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2012 ledningen som går inn på automatchokehuset, den svarte, skal den ha 12 volt inn, eller skal den gi et motstandssignal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_larsen86 Skrevet Juni 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 har prøvd å bytte samtlige vakumslanger, gå over el.kontakter og prøvd med 12v inn på automatchoken. Bilen tenner men starter ikke :(. hva nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Du har vel ikke hull i gummiflensen, så stort at motor får for lite bensin? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Juni 6, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2012 Min bil tente også og ville ikke starte. Byttet gummiflensen og fikk start med en gang Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_larsen86 Skrevet Juni 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 ok. da prøver jeg det. Har bestilt delene så det er verdt å prøve :). Det merkelige er at bilen gikk mandag og tirsdag :S Prøvde å koble strøm på den svarte ledningen inn på automatchoken. Håper jeg ikke har skadet noe av forgasseren, om det er noe følsomt? Har vært innbrudd i bilen, og av alle ting ble den gamle forgasseren stjålet sammen med en defekt cd-spiller, så jeg har ikke noe å veksle deler med heller :(. Men, det er også to like kontakter på forgasseren, går en svart og en brun ledning på hver av de. De sitter på hver sin vakumklokke rett ved hverandre. Den ene kontakten kan monteres begge veier. har prøvd begge veier men det utgjør ingen forskjell. Har has på en weberforgasser ment for golf 2 1.8 i utlandet til ca 600,- +frakt/toll, så vurderer å gjøre kort prossess av dette hehe. Men avventer først med forgasserflensen og ser om det gjør noen forskjell, og tusen hjertlig takk til dere som har kommet med hjelpende hint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2012 http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/281007-weber-32-36-dgv-pa-golf-2-a.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.