Gå til innhold

sub å forsterker spørsmål+ anlegg hjelp

Ranger emnet

jheitman

Anbefalte innlegg

har planer å bestille meg anlegg på 500 WRMS .E usikker på om æ ska gå for en eller 2 subb.(nån anbefalinger?). har hørt at det e rms watt man skal gå etter . har en passat stv 08. multimediaspiller pioneer avic f900bt å standar høytalera i biln. har hatt anlegg i min første bil tidligere men d va bare sånn jalla.... etter min erfaring så syntes porta kasse spilte best da æ fikk prøve porta å lukket. spilller det meste av musikk. men går mest i trance å d som spilles på pmtre feks.

når d gjelder forsterker(mono), kordan blir d å koble 2 subber på en mono? blir watten delt opp i 2?.. feks 2subber på 1000w hvær så blir d 500?...

Sub spørsmål. må da ha en subb som takler 500rms. spørsmåle e da. kan en sub på 1000 4ohm kjøres på en forsterker me 2ohm 500wrms?

budsjette mitt e på max 6-7000ca..

beklager mye rot i skrivinga her men håper dere skjønne greia her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor MÅ du ha en sub på 500w rms?? Watt har lite å si, men følsomheten til en sub sier hvor høyt den kan spille. Det er ikke slik at en sub på 1000w er noe bedre enn en sub på 100w.

En sub på 500w rms bør ha en forsterker på MINST 500w rms i den lasten suben skal kobles.

Hvis det er slik at du har en monoforsterker du ønsker å bruke, så sier du hvilken forsterker det er snakk om, så kan vi foreslå sub(er) som passer til forsterkeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt noen av de forsterkerene, og jeg hadde IKKE handlet i den butikken....

Jeg ville kjøpt 2 slike: http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/12/digital-designs-dd512

Og en slik forsterker: http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/monoblokk/dynabel-bf4501

Dette gir deg mye mere for pengene enn noe fra bilradio"spesialisten"

Når det er sagt, så burde du helt klart ha en forsterker til fronthøyttalerene dine også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nån erfaringer om bilradiospes?.. så greit ut med de 2 linkan der, så mulig æ blir å gå for dem:). når d gjelder forsterker til front høyttalera, har en 500w monoforsterker liggende... e d mulig å bruke den til frontsette???.. å kordan blir d med kabling?.. regner med at jeg må strekke 2x jord å powerkabla+2 lydkabla fra spiller og igjen legge lydkabler fra forsterker til høytalera vis æ ska ha 2 forsterkera bak i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monoforsterker kan jo ikkje brukes til stereo, so den kan ikkje brukes på framhøgtalerene.

Du trekker ein kraftig strømkabel ifra batteriet. So bruker du ein splitter før forsterkerene. Same opplegget med jordingen.

Du trekker signalkabler ifra spiller + remotekabel.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ha slags bil har du? høyttalere bak trenger du ikke. legg heller penger i et greit eller godt frontsett og en grei forsterker f eks rimelig frontsett + forsterker http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165a1

http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/4-kanaler/dynabel-bf0804 den kan du da brokoble til front settet ;)

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en passat 08 stv e original høyttaler forran å bak størrelsen e på 16.5 cm. når d gjelde pris klasse på høyttalera (uten forsterker) e d 500-1000kr- rundt der

For den prisen så får du ikke stort, men ser du på bruktmarkedet, så kanskje du får deg et greit sett. Dette feks burde du få for 7-800kr: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34251095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dem ikke nåkka brukbart feks på mek.no?

mek.no?? finner ikke noe som heter det. Men du får ikke 2 sett med høyttalere for 1000kr, som er bedre enn det orginale, så det kan du glemme. Sånn jeg ser det, så er det brukte focalsettet det absolutt beste du kan finn under 1000kr, så du burde slå til hvis du får det for 7-800kr også monterer du det foran i bilen din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider