Gå til innhold

sub å forsterker spørsmål+ anlegg hjelp

Ranger emnet

jheitman

Anbefalte innlegg

hei ijænn..;) har blitt fortalt at det er lite vits å ha 2 antal subber i bil siden subbene faser ut hverandre(ikke vet æ ka d menes) og at det e bedre me 1 12" kontra 2.min erfaring me 2 subba e jo at d blir mer bass i biln riktinokk(eller?) Har ikke vært borti så mange som kjører med en sub å derfor vet æ ikkke forskjelln .har med tiden tengt over at æ heller går for 1 12 toms sub for å spare plass i biln og for å utnytte sub å forsterker bedre siden å kjøre 2 12 så blir det delt opp i wat. nån som har annbefaling til sub å forsterker når d gjelder 1 sub? kom med invendinge takk:) å en ting til... æ skamme mæ litt over skrivinga mi her.. masse rot:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis 2stk suber skal utfase hverandre, så er de enten koblet feil, eller er av to forskjellige merker. 2like suber med en egnet forsterker, vil da selvfølgelig gi mere bass enn bare en slik sub. Hva det røret om å utnytte forsterker bedre betyr, det skjønner ikke jeg, du må jo ha en forsterker som passer til suben(e) uansett ;)

Når det gjelder sub, så gå for DD sub, det er sjelden feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde to like subber i min bil koblet på en monoblokk i 1ohm, rundt 1000w rms hver. så tok jeg ut den ene subben å braut den i ei egen kassa å kobla på samme monoblokk i 2ohm å ca. 1600w rms. tror jeg tar litt i hvis jeg sier at d slo dobbelt så bra me 2 subber kontra 1, men at det slo bedre med 2, er det ikke tvil om :)

Kjøpte meg ei til lik monoblokk som jeg hadde fra før av, å kobla subbene i 2ohm med hver si blokk å hver si kasse. tror jeg hadde litt utfasing da pga justeringene ikke var lik. det var ikke "wow!" effekt av det. tror mye av det var pga strøm-mangel. men det slo bra det å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

ja-a-aaaaaaa da har man hatt focal frontsettet en stund da:) spiller reint å pent men savner bassen:(( som mine stock høytalera hadde... trodde faktisk at æ ville ha den samme bassen bare med bedre lydkvalitet. så nu kjøre æ rund i byen me zero bass... ikke dunker d eller nokke som stock jorde..... ka kan være jort galt her? mye muli stock høytalera va en type fullrange speaker... ikke vet æ.. men syntes bare stock speakers va nåkka bedre igjen da det var bass også.. men nokk engang.. nu e d bare masse diskant:( har ikke ordnet me sub enda- trur æ vente me d til neste sommer. nån idea ka som kan være greia her.. vurderer å selge vidre focalsette pga det. de som har vært i en passat 07-08++ med stock speakers vet sikkert ka æ snakke om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merket ikke forskjell da æ prøvde å bytte om. focal høytaleran spiller reint å pent, fin kvalitet på lyden. men savner bassen slik som stock speaker hadde. stockspeaker heter (blaupunkt 3c0035454) http://www.google.no/imgres?um=1&hl=no&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1920&bih=976&tbm=isch&tbnid=7AKKgDq8_vijxM:&imgrefurl=http://www.btec-autoteile.de/shop/detail/VW%2BPassat%2BBOXENSET%2BLautsprecher%2B454/RENAULT/Sc%25C3%25A9nic%2BI%2B%28JA0-_-1_%29/C6/BT-17766&docid=U0RQCtpQHsPG3M&itg=1&imgurl=http://www.btec-autoteile.de/artikel/bilder/shop/Teile/17766.JPG&w=400&h=300&ei=C_AfUJjhLInl4QS5_IDoBw&zoom=1&iact=rc&dur=407&sig=105149958007649074067&page=1&tbnh=143&tbnw=200&start=0&ndsp=45&ved=1t:429,r:21,s:0,i:138&tx=167&ty=60

edit: de original høytaleran som e linka her må være fullrange speakers å dermed kansje vært med på ha jort ettelerannet feil med frontsett valg.

edit 2:ka d villl si på vandringen til en sub/høytaler kass betydning har det?.. STILL LEARNING.:)

Endret av jheitman
Lenke til kommentar
Del på andre sider