Tesme Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Hei. Jeg lurer på om noen har vært borti problemet med hvit røyk fra RS 1,8. Kan det være Lamdasonden???....Toppakningen..?? Turboen???...Ventiltetninger?? Luftmålermengden??? Bilen er en 2002 modell. Var det svakheter med den modellen?? Den har rusla ca 135000 km. Den skal visst være chippet til 224 hester. Røyken er tjukkhvit. Det kan minne om toppakning. Siden bilen ikke er gått mer enn 135' så syntes jeg det kan være litt rart. Den mister heller ikke kjølevæske. LMM er byttet og satt inn orginal VAG-bit. Det var satt inn sportfilter som slukte "stokk og stein", men byttet tilbake til orginalt filter. Er det noen med erfaringer om disse problemene som har gode råd og tips. Jeg er ganske oppegående på å skru og kommer til å gjøre mesteparten sjøl. Ellers så er det en kjapp og grei bil for en ungkis uten familie (min sønn som eier bilen), og jeg som faderen som "løser" ALLE problemer har fått oppdraget for Jr. Takknemlig for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Tykk hvit røyk assosieres som regel med defekt toppakning ja, kommer kjølevann inn i sylindrene. Om røyken hadde skyldes noen av de andre komponentene du ramser opp så ville røyken enten vært svart eller blå. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesme Skrevet Mai 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Takk for opplysningen. Ny toppakning skal handles kjapt.....sammen med litt annet stæsj, bolter og andre pakninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2012 Om det er toppakningen som er defekt så bør også toppen planes for den monteres igjen :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesme Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2012 Etter mye om og men...så viste det seg at turboen var gåen. Fikk fiksa NY turbo, skrudde som en gal ett par tre kvelder. Etter nymontering av turboen så røyk det ikke hvitt fra eksosen. Men når man skrur på kald bil og starter opp igjen så utvider alt det varme seg. Det kom noe smårøyk fra eksosmanifold, og feste der selve turboen er festet. Fikk strammet skikkelig til og bilen ble prøvekjørt. Guttongen som eier og kjører bilen daglig har fortalt at det kom en svart røyk ut av eksosen, han kjørte rett på Møller og fikk en forklaring.Det kan ta opptil tre-fem timer før alt "svineri" som man ikke har fått tørket ut i alle oljefylte kanaler så vil det komme ut naturlig vei....Jr skal innom Møller for en sjekk og eventuelt justering av turbo. Turboen hadde sammeklemte vifteblader og en slark i akslingen på ca 10mm. Takker for svarene som kom ved første henvendelse. Ha en god sommer til dere "bilgæææærninger".... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.