Eivind107 Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 Halla folkens har nettop byttet til meg en 15" " en Celestion ap 15". Det står ikke noenting "info" på den. Så det jeg lurer på er hvilken kasse jeg skal bygge siden det er en såkalt "pa-sub" og hvor mange watt osv, har en Pioneer GM-D510M monoblokk "aximum Output Power 1 x 490 W (4 ohm) or 1 x 630 (2 ohm) W" Så lurer på hvordan jeg skal stille dette in og hvordan kassen skal bygges. Takker for alle svar! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2012 (endret) Celestion AP15 er ingen PA-sub, det er en god gammel bilsub ;) Mener å huske at den skulle ha rimelig stor kasse... Skal se igjennom noen gamle notater her, kanskje jeg finner noe ;) Btw, den suber tåler 200w rms og har følsomhet på 95db. I følge pioneer, så skal den forsterkeren yte 500w rms i 4ohm. Edit, jeg fant jeg fant. Lukket kasse på 95 liter ;) Endret Mai 30, 2012 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind107 Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 (endret) Celestion AP15 er ingen PA-sub, det er en god gammel bilsub ;)Mener å huske at den skulle ha rimelig stor kasse... Skal se igjennom noen gamle notater her, kanskje jeg finner noe ;) Btw, den suber tåler 200w rms og har følsomhet på 95db. I følge pioneer, så skal den forsterkeren yte 500w rms i 4ohm. Edit, jeg fant jeg fant. Lukket kasse på 95 liter ;) Ok, tussen takk! Jeg har LITE peiling på stereo, men har en far som har masse peiling. Så jeg bare lurer på hvor mange og hvor man stiller inn hvor mange "xwatt rms i hvor mange ohm"? Og hvor mye jeg skal ha det på :) Btw: Kunne du sammenlignet denne subben med en annen sub? :D Edit: Beggynte og tenke litt, fant da ut at en 95L kasse blir kansje for stort. Må kassen være kvadratisk? Har ca 45cm med "takhøyde" i bagasjerommet. Det er en Mercedes w203 c240 sedan. Endret Mai 31, 2012 av Eivind107 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Det spiller inger rolle hvordan kassa ser ut, bare den har ca det rette volumet. Du kan ikke stille inn hvor mange watt forsterkeren skal gi, og det er høyttaleren som bestemmer ohm. I dette tilfelle så vil du ha 500w tilgjengelig i 4ohm, noe som blir helt topp til den suben. Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den suben med, men det er ikke en dårlig sub. Er vel sånn midt på trèet omtrent tenker jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind107 Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Det spiller inger rolle hvordan kassa ser ut, bare den har ca det rette volumet.Du kan ikke stille inn hvor mange watt forsterkeren skal gi, og det er høyttaleren som bestemmer ohm. I dette tilfelle så vil du ha 500w tilgjengelig i 4ohm, noe som blir helt topp til den suben. Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den suben med, men det er ikke en dårlig sub. Er vel sånn midt på trèet omtrent tenker jeg Tussen takk, har vært til veldig stor hjelp :D. Har du noen anbefalinger hvilken vei subben skal vendes, mtp at det er en sedan med lukket bagasjerom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Suben mot baklysene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind107 Skrevet Mai 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2012 Suben mot baklysene ;) Var det jeg og tenkte, men min far sa at dette hadde ikke noe og si, han anbefalte og sette de rett oppover eller skrått mot baklysene siden jeg har kun 17-18 tommeer høyde i bagasjerommt. Og mtp at subben er 15" så har jeg kun 3" og gå på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg