Pedal to the metal Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Jeg og en kamerat driver å bygger basskasse med 3 x 8" til hjemmebruk. Det jeg lurer på er at når det er dobbel talespole så går det jo + og - ut på hvert side av elementet. Skal man bare koble +'ene sammen og -'ene sammen eller hvordan var dette igjen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Kommer helt an på hvor stor impedanse du vil ha totalt... Med tre elementer med to spoler på hver, får du en god del mulige varianter. Du må først finne ut hva forsterkeren vil ha... Om det er hjemmeforsterker, pleier det å være 8ohm. Så kommer neste spørsmål... Hvor mange ohm er hver spole? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Foreløpig så veit jeg ikke det enda.....sjekke det ut på fredag siden da skal jeg til han. Vi har planer om å ha et bra delefilter også bare koble vi basskassa direkte til en kraftig hifi forsterker. Men disse elementene har i hvertfall sittet i creativs beste surrouns serie til data. Faktisk så har forsterken i dette anlegget ryki 3 ganger, så han fikk nytt surround anlegg for hver gang. Så nå skal vi smelle sammen en kasse til disse 3 x 8 ". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Denne siden er genial til slike ting: http://www.rockfordfosgate.com/rftech/wiringwizard.asp Tast inn hvor mange subber du skal bruke....hvilken impedanse det er på spolene...og vips så tegner'n opp alle koblingsalternativene for deg...med GOD merking på hvilken belastning de forskjellige koblingsmåtene gir forsterkern ;) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Takker for særdeles gode svar... btw Bisarre: var på 2 x 4 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg