Gå til innhold

Får ikke start uten å slepe igang?

Ranger emnet

Andriachi

Anbefalte innlegg

Heisann:) har nett kjøpt meg en fiat ducato 2,3diesel 2003 mod.som ikke vil starte uten å slepe den igang?

Kan kinne og kinne men den kommer ikke:( når eg drar den igang,går den helt fint uten å fuske,men den stopper igjenn når den

Går på tomgang? Noe som vet hva de kan være? Han eg kjøpte den av,hadde hørt de var noe med dieseltilførselen som var gale

Men var ikke sikker. Noen slanger som måtte blåses rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du startet den på nøkkelen om du holder inne gassen samtidig da? Spørs om den får for lite diesel så den ikke greier og gå på tomgang. Sikkert feil på mengdereguleringsventilen. Få lest ut eventuelle feilkoder. Hvorfor kjøpte du den når du må dra den i gang hver gang da?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kan det være slik at ett dieselrør lekker så det blir luft i systemet, og det skal virkelig ikke mye til før det blir luft og du må taues i gang..

Hadde det problemet med en vito en gang, den lakk på returen så den måtte taues i gang alltid.. Etter røret ble byttet så startet den med en gang.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett over diesel r�rene idag men kunne ikke finne noe lekasje, de skulle vel ha dryppet litt vist de skulle

Hatt innvirkning p� � f� start eller? Har m�lt motstanden i gl�depluggene og � di er ok alle fire.

Er s� merkelig at den starter med en gang n�r eg tar den p� gir, og n�r eg stopper den � pr�ver � starte med en gang s�

Er de ikke h�p?f�r ikke start uansett hvor mye eg jobber med gasspedalen s� de er ikke noe med det.

Fikk kj�pe to ducatoer for 12.000 kr der den ene har noe rust men er veldig bra teknisk, og denne eg ikke f�r start p� men er i topp

Stand utenom de:) er firmabilene til gamle jobben s� vet at di eg godt holdt s� m�tte bare kj�pe di:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider