Gå til innhold

kj�pte bruktbil med skjult feil :/

Ranger emnet

Simbim

Anbefalte innlegg

For en uke siden fant jeg en bil p� finn.no til 40000kr ;) syntes bilen s� fin ut s� jeg bestemte meg for � ta en titt. Bilen er akkurat EU godkjent og eieren fortalte at alt var bra med bilen og at han solgte den etter � ha hatt den i 3 uker. Syntes det h�rtes litt rart ut at han bare hadde hatt den i 3 uker og at han atp�til var utdannet bilmekaniker. Men bilen virket bra og jeg bestemte meg da for � kj�pe den. hadde i begynnelsen litt ulyd fra dekket og ringte han for � h�re om han hadde h�rt noe f�r, og da virka han veldig ivrig p� at jeg skulle kj�re til han s� han kunne fikse det isteden for verksted. Ante ugler i mosen, s� jeg s�kte opp regnr til bilen min p� Google og fant utrolig nok salgsannonsen som som han hadde kj�pt bilen fra. Der stod det at bilen kostet 25000kr, men at listepris p� tilsvarende biler ligger p� 50000kr. Pris var s� lav fordi bjelke bak radiator har alvorlige rustskader :/ stod ogs� at dette M� fikses med originaldeler og at det m� sveises p� ny bjelke. Dette er en feil tidligere eier ikke fortalte meg om, og for at jeg ikke skulle se det har han tektyllakkert over rusten, men ikke utbedret feilen. Tok vare p� annonsen fra eieren f�r han, for � ha bevismateriale p� at han visste om feilen og at han lurte meg. P� EU godkjenningen stod det heller ikke noe stempel fra verkstedet :S vil en slik skade g� gjennom EU kontroll? Kan han ha juksa med papirene? noen som vet hvilke rettigheter jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider