Gå til innhold

nyere volvo, tikk tikk tikk belte lyden

Ranger emnet

maxmix

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tommy_erwin

Lyden blir borte når man tar på beltet....... :rolleyes:

[ironi]

seriøst? testa og det funka :D

[/ironi]

handler ikke om og kjørte uten belte, men når man starter bilen, eller den står på tomgang og man sitter i må man ha på beltet for at lyden skal slutte.. blir irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter egentlig ikke hvorfor du vil ha bort den lyden, for den er bare en god påminner til de som ikke har det som refleks å ta på beltet når man setter seg inn i bilen.

Man skal være rimelig idiot om man ikke gidder bruke belte når man kjører bil. Bl.a. fordi du kan bli grønnsak bare ved å krasje i veldig lav hastighet for det er ingenting som stopper deg fra å smelle rett i ratt eller vindu.

Når det er sagt, så er det på endel av bilene jeg har vært borti, sensor i setet som føler om det sitter noen der eller ikke. Klarer du å fjerne denne sensoren vil jeg tippe du får bort varselet om å ta på belte.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 240 er det bare å fjerne et rele... vet ikke om det er det samme nyer volvo :rolleyes:

Er det ikke sikring til dette da...

fikk i hverfall jeg vite når min tikket uansett om bellte var på eller ikke..

Men det lureste er vel å ha det på seg 750,- er sure penger :mad:

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommy_erwin

Ta beltet fra passasjersetet og sett det i festet til førersetet?

god ide det. det releet som lager lyd og/eller den sikringen det ligger på ligger vanligvis sammen med vindusviskere og sånt så det er litt dum t og ta det vekk. men du kan jo spørre hos volvo isberg....

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALTSÅ det er ikke poenget mitt at jeg ikke vil ha beltet på meg!!

så dere som bare kan komentere at man skal bruke bilbelte, finn dere en egen tråd og leke i :mad:

Ontopic:

men når bilen går på tomgang så vil jeg kunne sitte i bilen og høre musikk og slappe av etc.. irriterende lyd for pasasjerer som venter i bilen også siden beltelyset er kun på førersetet og tikker selv om sjåføren ikke sitter i bilen.. derfor vil jeg ha det vekk..

ser det går en kabel til den man fester beltet til, tror jeg skal måle litt på den kabelen og se om jeg kan lukke eller åpne den kretsen sp bilen tror beltet er i bruk. hvis ikke den kabelen har med den elektroniske beltestrammeren da...

blir nok en tur innom volvo i kr.sand og høre hva som kan gjøres, har jo nybilgaranti enda så de vil vel ha en fornøyd kunde hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

god ide det. det releet som lager lyd og/eller den sikringen det ligger på ligger vanligvis sammen med vindusviskere og sånt så det er litt dum t og ta det vekk. men du kan jo spørre hos volvo isberg....

jepp, har lokalisert lyden og den kommer fra haugen med elektronikk under dashbordet ved rattet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra ut kontakten under sete og lyden forsvinner.. gjorde det på min 98 v40 ihvertfall.. null problem.. så er det bare å sette den tilbake når bilen skal selges.. men pass på så du tar riktig, er to stk under der ihvertfall, en til airbag også..

men uansett: dra ut kontakten, værre er det ikke :)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 740en min fjærna æ ikkje nåkka rele eller noe slikt.. så under begge forstolene, dær lå det 2 kontakter under hver stol. en til varmesete og en til beltesensoren. kobla enkelt å greit ut kontakten til beltesensoren... releet på 740 er samme som blinkelysa..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Den beste løsningen er også den simpleste. Bare løft opp det lagringsrommet i midtkonsollen bak håndbrekket og der er det en hvit kontakt på en/to ledniger.. ta ut den og da er du kvitt problemet. og alt annet på bilen fungerer som det skal.

åfaen.. trudde du hadde 240..

Lenke til kommentar
Del på andre sider