Gå til innhold

Problemer med lys på Golf 2 gti 16v

Ranger emnet

ken martin

Anbefalte innlegg

heisann.

har en golf gti 16v som nesten ikke har lys :P

foran har jeg parklys og spredere, ikke noe blinklys eller nær/fjærnlys

bak har jeg vanlige kjørelys, bremse lys og blinklys, men ikke noe skiltlys eller ryggelys.

en ting har jeg funnet ut av selv og det er at en av de forrige eierne har drevet å kødda mye med ledninger å sånn..

ikke lenge siden jeg dro ut 5 meter ledning som ikke var til noe :P. alt ifra lampeledninger til høytalerkabler..

det er ingen her inne som har noe god greie på det elektriske i en bil da ?

kanskje jeg kunne fått litt hjelp her inne eller om noen hadde tatt seg en tur til meg ;)

fulgte med en mangellapp med noen kryss på som jeg har fiksa nå, men hadde vært kjekt med lys :)

Vw golf 3 1.6 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i komplett ledningsnett er nok det letteste om det er mye fjerna og lagt til ledninger.

Ellers er det egentlig bare å sette igang med en og en pære: Er den hel? -Får den strøm? -Er sikringa hel? -Sender bryteren strøm ut? Får bryteren strøm?

Har slitt med dette noen ganger selv, gjerne i kombinasjon med at tidl. eier har satt på noe ekstralys osv.

Ledningsnett er likt på alle golf 2, samme om det er tåkelys/ekstralys eller ikke.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i komplett ledningsnett er nok det letteste om det er mye fjerna og lagt til ledninger.

Ellers er det egentlig bare å sette igang med en og en pære: Er den hel? -Får den strøm? -Er sikringa hel? -Sender bryteren strøm ut? Får bryteren strøm?

Har slitt med dette noen ganger selv, gjerne i kombinasjon med at tidl. eier har satt på noe ekstralys osv.

Ledningsnett er likt på alle golf 2, samme om det er tåkelys/ekstralys eller ikke.

hmmmmm..

er en del jobb å legge inn nytt ledningsnett da, men hadde vært greit om noen som har peiling hadde sett på den ;)

men noe gærli er det vertfall da motoren stoppa når jeg skrudde på parklysa :P

er så kjipt at det er bare de F******* lysa som er det eneste problemet for at jeg ikke får den godkjent. har fiksa alt det andre på den mangellappen så..

Vw golf 3 1.6 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CE1.JPG

1 A/C Relay (13 or 140)

2 Rear Wiper Relay (72)

3 Digifant Control Unit (30 or 32), Motronic OBD1 Control Unit (109)

4 Load Reduction Relay (18)

5 Low Coolant Level Control Unit (43)

6 Flashers (21)

7 Headlight Washer (33)

8 Wash/Wipe/Intermittent Relay (19 for standard relay, 99 for variable intermittent module)

9 Seat Belt Warning Control Unit (4 or 29) / Radio/Lights Buzzer (36)

10 Fog Light Relay (110 for fog lights with low beam headlights only, 53 for parking light/high beam fog lights)

11 Horn (53)

12 Fuel Pump Relay (80, 67 or 167) / Glow Plug Relay (102 or 104)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skal nok mangle de du mangler du. bortsett fra 5'ern

AirCondition har du sannsynligvis ikke.

Digifant har du heller ikke

ikke har du spyleanlegg til lysa

5er'n bør du ha, om det sitter sensor i ekspansjonstanken

setebelt varsler har du nok heller ikke

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider