Gå til innhold

Problemer med ny spiller i corolla.

Ranger emnet

Norumno

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat montert en LG spiller i min corolla fra 2000.

Fikk montert den riktig og alt fungerer fint bortsett fra når jeg ønsker å øke volumet.

Når volumet kommer litt opp begynner lyden å hakke, kan fortsatt høre musikken i bakgrunnen men alt overskygges av denne hakkelyden.

Dette skjedde ikke med den originale spilleren som stod i bilen og det skjer altså bare når jeg øker volumet, og forsvinner igjen nå jeg senker volumet.

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var ett kort og greit svar, akkurat som jeg liker det :)

Er LG dårlige spillere? plukket bare opp første og beste på elkjøp, skulle bare ha noen enkelt, ikke delta i dB Drag ;)

Kan virke som lite strøm siden problemet øker ved høyere volum, kan kanskje være verdt å prøve en annen spiller eller tror dere det er bortkastet tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å legge opp egen ledning fra pluss på batteriet og til spiller. Husk sikring på denne, maks 30cm fra batteriet.

Er forresten spilleren koblet med adapter, eller har du klippet originalkontakten? Sjekk at jording(sort) er tilkoblet, hvis ikke kan spilleren hente jord fra antennekabelen. Da blir det dårlig med strøm og gjerne mye støy...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjør du som det blir foreslått over her, og strekker en egen kabel fra pluss på batteriet, og til GUL kabel inn på spilleren, ha gjerne litt tykkelse på denne kabelen (ca 4x så tykk som den orginale tynne saken ;))

Btw, du kan fint delta i DB-drag med den spilleren ;) Lydmessig så ville jeg mye heller valgt en pioneer til 4-500kr hos elkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cossi: når du alt er her og snoker; hvordan får man utnyttet en ny kabel, sånn egentlig? Det blir jo fortsatt noen cm helt inntil kontakten på spilleren man ikke får byttet ut, right? Eller river man ut hele pluggen, åpner spilleren og lodder kabelen på inne i spilleren?

(Det jeg spør om er vel strengt talt: hvordan bytte ut -hele- ledningen, og hvordan utnytte byttet best)

Og hvorfor skal kabelen til memory være såpass tykk?

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da hadde jeg jo dessverre rett i mitt hodet, man får aldri helt bort skrap-ledningene. (Tok forresten feil av gul og rød der, så derfor jeg ble forvirret)

Vet du sånn ca hvor mye man tjener på å ha sytråd 2cm av veien, kontra hele veien? (Ja, trådstarter - jeg spør mye. Men dette lærer du også av) ;)

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig fint at det kommer andre spørsmål her også, kan mye om stereo innenfor husets fire vegger men sliter mer når stereoen får hjul ;)

Nå har jeg prøvd med en annen spiller, en Sony Xplod, satte den inn og alt fungerte knirkefritt, kunne spille så høyt som øra tålte uten problemer.

Flott at ting virker, men fortsatt litt rart syns jeg.

Kan en spiller trekke så mye mer enn en annen? trodde det var mye av samme innmaten i de forskjellige spillerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da hadde jeg jo dessverre rett i mitt hodet, man får aldri helt bort skrap-ledningene. (Tok forresten feil av gul og rød der, så derfor jeg ble forvirret)

Vet du sånn ca hvor mye man tjener på å ha sytråd 2cm av veien, kontra hele veien? (Ja, trådstarter - jeg spør mye. Men dette lærer du også av) ;)

Hvis du har høyttalere koblet til spilleren, så vil du nesten alltid se at lyset i spilleren blir svakere når du skrur opp lyden og har de orginale kablene, dette slipper du med oppgraderte kabler. Du vil da også merke en klar forbedring i lyden. Blir jo på samme måte som med en ekstern forsterker dette, for lite strøm gir utslag i lyden ;)

Trådstarter, jeg håper den xplod spilleren bare er noe du har lånt, for de har ræva lydkvalitet... Skal du bytte LG spilleren på angrefristen, så bytt til en pioneer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider