Gå til innhold

Luft trykk på dekk

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Byttet til sommerdekk nå. Lurer på en ting, står at jeg skal ha 44psi på dekket. Jeg har fylt 3,3 bar eller noe, og bilen føles altfor stiv og rar å kjøre. Like retningsstabil som en middels trillebår. Er ikke 44psi ca 3,3 bar?

Hvor mye trykk skal jeg fylle?

Dekk dim 205/60 15

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen bil er det? det høres veldi mye ut med 44 psi. Vis det står på dekke så skal du ikke ha det trykket, det er vel hvor mye dekke tåler maks det. Står i instruksjonboka hvilket trykk det skal være og på bensinstasjonen har liste på hvilken trykk det skal være i dekka til de forskjellige bilene.

1 bar = ca 14,5 psi

44\14,5 = 3,0bar

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

vel, fant 3 tråden om akkurat dette, men ingen som ga meg spesielt svar.

jeg har en nissan primera 2.0. orginal dekkene skal ha 35psi fremme og 33psi bak(sånn ca.), og det er 185/65-14.

men sommerdekkene mine er 205/45-16, hvilket trykk skal jeg ha da? kjører med 35 bak og 40 fremme. men har en anelse om at det er rimelig feil. den sporer som bare F.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kjøre med et høyere trykk enn orginalt, en enkel måtte er å sjekke om dekket er varm, eller bare varmt i sidene eller i midten etter du har kjørt. Er det bare varmt i midten, har du for høyt trykk, mens bare varmt i sidene av dekkflata betyr for lavttrykk.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider