nismo_power Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Skal lage nytt grenrør, og har ett lite dilemma. Hva skal jeg velge, rustfritt stål (dyrt) eller vanlig svartstål. Fordeler / ulemper? Mitt forrige grenrør var laget av svart stål, og det sprakk. Men jeg tror det mest skyldes at det ikke tålte vekten av turboen, men er ikke sikker. Bilder: http://www.subtrip.net/~octane/grenror/ Hva tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Du bør hvertfall stive skikkelig opp neste gang.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Rustfritt er hardere og sprøere enn vanlig stål, så en sprekk pga materialtretthet kommer enda kjappere med rustfritt. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Hei Ole skal bygge til volvoen min snart. du kan komme å se hvorden det blir så hvis du liker det du ser kan jeg bygge til deg å. det blir da i syrefast. Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 om grerøret er sveist, så bør hele manifolden austenitiseres, om den ikke blir det er det stor fare for at den vil sprekke slik bildene viser.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 austenitiseres???? å det er Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by TurboPolo om grerøret er sveist, så bør hele manifolden austenitiseres, om den ikke blir det er det stor fare for at den vil sprekke slik bildene viser.. Hva vil det si? Hvem kan gjøre det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by TurboXs Hei Ole skal bygge til volvoen min snart. du kan komme å se hvorden det blir så hvis du liker det du ser kan jeg bygge til deg å. det blir da i syrefast. Blir volvon klar til sommern da? Mye som står igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 varme hele manifolden opp mot en temp nær deformasjon,slik at spenningene i sveisene, og i resten av kostruksjonen, blir mindre.. dette vil også endre korngrensene i stålet, slik at det tåler mer.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by TurboPolo varme hele manifolden opp mot en temp nær deformasjon,slik at spenningene i sveisene, og i resten av kostruksjonen, blir mindre.. dette vil også endre korngrensene i stålet, slik at det tåler mer.. Kjenner du til noen som kan gjøre dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by nismo_power Kjenner du til noen som kan gjøre dette? har ikke den fjerneste anelse. beste er å få tak i en støptmanifold,men dette koster jo noen kroner mer.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by nismo_power Kjenner du til noen som kan gjøre dette? Dette kan gjøres på et litt større mekanisk verksted. Eller på en videregående skole. De pleier å ha sånne ovner for dette. Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sperstad Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Svartstål går fint om du ikke har alt for høy eksos temp. for da kan det oppstå glødeskall. Pass på å få sveisene til å brenne helt gjennom stålet også. Om du vil gå over til rustfritt så er NS 2333 ett ganske rimelig valg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by Sperstad Svartstål går fint om du ikke har alt for høy eksos temp. for da kan det oppstå glødeskall. Pass på å få sveisene til å brenne helt gjennom stålet også. Om du vil gå over til rustfritt så er NS 2333 ett ganske rimelig valg. Hva mener du med høy eksos temp? Grader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Originally posted by TurboPolo varme hele manifolden opp mot en temp nær deformasjon,slik at spenningene i sveisene, og i resten av kostruksjonen, blir mindre.. dette vil også endre korngrensene i stålet, slik at det tåler mer.. Er ikke det det samme som og herde stålet? Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.