Gå til innhold

Eksos til 1,8T Leon (og Golf, A3 m.m.)

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut eksosanlegget, mest pga. lyd, men det er jo også hyggelig med litt ekstra effekt. Så lurer jeg på endel ting...

For det første, hvilke "deler" trenger jeg, og hvor mange potter er vanlig for å få kul, men ikke harry lyd?

For slik jeg forstod det på noen som solgte supersprint, måtte jeg liksom "sette sammen" de delene jeg ville ha, etter som hvor mye lyd jeg ville ha. Er det slik for alle anlegg, hva er vanlig antall potter på denne 1,8T?

Og hvilke merker vil dere anbefale, ut fra lyd, kvalitet, og evt. effekt?

Har det mye å si om jeg fjerner katalysatoren? Vil ikke ha trøbbel på EU-kontroll, men vurderte å fjerne denne, og sette på originalt anlegg ved kontroll... Men det er kanskje ikke noe vits, effektøkningen er kanskje ikke noe å skryte av?

Legg gjerne ut video/lydklipp slik at jeg får høre lyden på forskjellige anlegg...

Så en video med anlegg fra TS-Racing, har litt lyst å handle der (siden jeg skal chippe der etter hvert), men vet ikke om jeg likte "jet"-lyden som kom ved mye pådrag. Hva synes dere om lyden eller anlegget TS selger?

Og så en liten ting til.. Noen selger såkalt rustfritt, er dette liksom mye dyrere enn "vanlig"? Er det et "must" å kjøpe rustfritt? (Vil ha bra kvalitet!!)

Ble mange rare spm dette, men håper noen kan oppklare litt for meg, og gjerne anbefale merker.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk montert ny eksos hos TS på fredag i forbindelse med chipping og er veldig fornøyd. Nå er ikke lyden på en TDI så mye å snakke om, men når den passerer 3.000 blåser den fint.

Hvorfor ikke få sveiset et rustfritt anlegg fra Ferrita på bilen din hos Jørgenrud i Spydeberg? Lages etter dine ønsker og koster rundt 7 lapper på bilen.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk montert den i sammenheng med chip+++ i et pakketilbud. Er ikke sikker på hva prisen vil være ved kjøp av kun effektanlegget, sjekk ut http://www.audisentrum.no eller ring og snakk med Vidar. Jeg kan gå god for deres kompetanse!!! Kjempe service.

Det var fra kat og bakover.

:ratatatat

(Prøvde å legge inn bilde og et filmklipp, men det var ikke bare bare i dette forumet:rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt litt mer på supersprint nå...

Men burde jeg kjøpe 54mm til leon 1,8t, eller 63,5mm til Cupra R 02->? vil sistnevnte passe på vanlig 1,8t?

http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=sealeo5

( http://www.supersprint.com/a_prodotti.asp?modello=sealeo11 )

Kreves det sveising?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider