Gå til innhold

Strobe/blitz/neon?

Ranger emnet

4pekatt

Anbefalte innlegg

Hei!

[JEG ØNSKER INGEN MORALPREKEN, INGEN HARRY-MENINGER]

Jeg ønsker å smekke noen lys på bilen min i framtiden, da den blir verdig nok til det på utsiden.. :) Jeg tenker i hovedsak på strobelys/blitz i grillen framme samt noe baki, og kanskje LED/Neon under bilen. Det skal IKKE brukes på vanlig landevei eller på rånestripa, men det er ment å brukes på biltreff/gatetreff/streetmeets for "moodsetting" og showfaktor :)

Må dette monteres med en gang jeg kommer fram til stedet, eller kan jeg kjøre med dette på bilen, såfremt at jeg ikke kan skru det på under kjøring?

Jeg trenger bare å spørre, for lovverket kan være ganse åpent for tolking av og til.. :bok:

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke stikker ut, henger ned, er i veien for noe annet eller det ikke er fare for at de tar borti noe, tror jeg det skal gå bra. Som du sier, eet kan være mye tvil rundt dette, men jeg tror også det kommer veldig an på hvem du treffer på ved en evt kontroll. Noen mener kanskje det er greit sålenge ovennevnte eer i orden, andre mener sikkert det ikke skal komme i nærheten av en bil.

Men herregud, skal du ha på neon?! Det er såååå 2001!

Du ba om det;)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede to vidt forskjellige svar.. :)

Neon er showfaktor på biltreff e.l, ikke råning... :)

Men ja, det hører hjemme i fortiden. Det endrer ikke faktumet at jeg vokste opp da neon var styling i Need for Speed, og det var DET KULESTE EVER. :p

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om at Neon under car kit, kan monteres og kjøres med. Men skal være koblet til håndbrekklyset/ Park. Altså du kan bruke det når bilen står i ro/parkert. Det de svarte når jeg ringte ihvertfall...

Lys inni bilen har de ingenting med! Så lenge de ikke lyser rødt opp i bakruta, for det kan tolkes som bremselys av biler bak. (Hadde det på Omega stv. Rødt horelys i hele taket, men så ut som bremselys bak :P )

Monter lys du, show lys gir en bra wow faktor hvis resten står i stil. Ingen på utstilling som spør om det er lovlig først..

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, du kobler til et rele evt. som tar styrestrøm ifra håndbrekk lyset i dashbord. De trekker litt strøm de strobene, så greit å ha de koblet til batteri ;)

Men personlig ville jeg drite i det.. koble til en bryter inni bilen og til rele heller. De strobene er ikke synlige hvis du ser på bilen, må ligge deg ned for å se de.. Så lenge du ikke er dum nok til å råne rundt med de på, så kommer du aldri til å få beskjed om å fjerne de heller.

Ellers med innvendig lys, så ser jeg flere har koblet de på bryter på bakluke å dører. Så når de åpner bakluka kommer lyset på, eller åpner døren. En jeg kjenner har itillegg koblet styrestrøm til dørbryter, så fra batteri mot lysene har han koblet inn en bryter som slukker lysene etter 10min. Itilfelle han glemmer en dør åpen el. så er det bare til å lukke og åpne døra så kommer lysene på i 10 min til :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider