Gå til innhold

x20xev går dårlig

Ranger emnet

handerrederrehanja

Anbefalte innlegg

jeg har en omega b 1998 mod med en 2.0 x20xev motor. motoren går fint og den går som en kule men det finnes ikke noe "sprell" i den på lavt turtall. når jeg løser den så må jeg opp i litt turtall før den drar og hvis jeg skal løse den i en bakke høres den ut som den holder på og stoppe. den går helt fint når jeg kjører og har fart og turtall da går den som en kule. jeg har en kompis som har helt make bil med samme motor og årstall og alt og den går like bra som min men den går helt skikkelig når man løser den og slikt. den holder ikke på og stoppe om man løser den i oppoverbakke.

jeg er litt dårlig til og forklare :) håper noen skjønner hva jeg mener.

håper på svar.

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere samme type gearkasse?

Gearkassen er nok den samme, men diffen derimot.

Uansett skal du klare å løyse den i oppoverbakke uten at den dauer. Dra opp pluggledningene å se etter olje rundt pluggene.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er samme girkasse og motor og bakaksling. begge bilene går helt nøyaktig likt bare at min høres ut som den holder på og dø når jeg skal løse den. den må opp i litt turtall før den begynner og gå skikkelig. jeg har sjekket etter olje rundt pluggene og det var litt på den innerste pluggen. har bestilt ny toppdekselpakning nå men har bestilt støtdempere fra samme sted så får ikke sjekket om det funker bedre før i løpet av uken.

- Opel Omega B 1998 2.0 sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider