MediaSUV Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Jeg ligger an til å kjøpe en Touran i prisområdet rundt 100 høvdinger, men jeg lurer på hva som er forskjellen på Highline-utgaven og de som ikke er det. Ut fra det jeg har sett, virker det som om det er Xenonlys og et litt annet stereoanlegg (som egentlig ikke har så mye å si, det må byttes med noe DAB uansett). Skinn er fullstendig uinteressant, har hatt det på én bil og vil aldri ha det igjen. Noe klebrig dritt når man sitter med shorts eller det er skikkelig varmt. Det ser ut som om klimaanlegget er det samme på begge modellene, digitalt med to soner. Jeg vil ha cruisekontroll, men om jeg må ettermontere det, er det ingen fare, hvis det bare følger med Highline og jeg finner en som ikke er Highline. Jeg vil bare gjerne vite litt mer om hva forskjellen er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Som du selv har funnet ut, så er det ustyrsnivå som skiller modellene. Må nesten se på brosjyren for aktuell årsmodell for å se nøyaktig hva som skiller. Bare brosjyre for 2013 modell som er tilgjengelig fra vw: http://www.volkswagen.no/no/no/Modeller/ny_touran/Brosjyrer_og_priser.html -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Ja, takk, jeg har sett på den. Men utstyrslister forandrer seg jo ganske mye over noen år. Så jeg lurer mer på om noen vet hva som var forskjellen på de aktuelle modellene. Det må vel bli 2004-2006, tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Utstyrsnivået varierer etter hvem som har kjøpt bilen ny, da dette kan tilpasses i veldig stor grad. De fleste Touran jeg har vært borti har cruisekontroll, uten at det har vært highline. Og vw kjører også kampanjer på div. utstyr flere ganger i året, så det varierer litt hvilket utstyr bilene har... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 (endret) Om du kan lese tysk, så er det en tysk prisliste for 2006 her: http://www.produkte24.com/images/catalogs/950/pdf_1513.pdf Advarsel: Se ikke på prisene. Blir bare deprimert av tyske priser :( -- Endret Juni 8, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet Juni 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Takk, begge to! Og vil du bli virkelig deprimert, skal du se på prisene på amerikanske muskelbiler i USA og i Norge. For ikke å snakke om de virkelig store bobilene. Det kan få selv nærmere 100 kilo ondskap som meg til å sutre som ei 14 år gammel jente på Justin Beaver-konsert! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Når det først er blitt offtopic. Jeg titta litt på import av 2012 Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro. Nybilpris i Tyskland ligger på rundt 350,000,- NOK u/tysk mva. og her i Norge ligger den på 920,000,- Brukte også kalkulatoren på Toll.no, og regnet fram avgifter, total importavgift på en slik bil ble på 540,000,- :adolf: Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MediaSUV Skrevet Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Det er da barnemat. Chevrolet Corvette C5: 1,2-1,3 mill i Norge. Rundt 280-300 000 i USA! Det ligger flere til over 1,1 mill på Finn.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Det er en normal bruksbil, ikke en sportsbil som i ditt eksempel. Men ja, avgiftene er horrible. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg