Golf 3 CL Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Har ikke vasket motorrommet på den nye bilen min enda og føler det er på tide. Hvordan gjøre dette på best mulig måte? Og hva skal jeg bruke? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 (endret) aner ikke om du har gjennomført en motor vask før så tar det steg for steg sånn jeg pleier og gjøre det :) 1: dekk til fordeler,dynamo,coil og andre ting som ikke liker vann jeg tar også ut batteriet.. 2:spruter på noe som heter Grov reint som jeg får i dunker fra folk som jobber som vaske hjelp,fungerer helt ypperlig!! 3:går over med kombinasjon av tannbørste,kluter,svamp.. 4:spyler godt av og gjentar om nødvendig 5: fjerner alt av plast du har dekket med og start bilen og la den gå en stund på tomgang.. 6: få tak i noe som shiner opp svarte detaljer armor all funger greit til det spray på og smell igjen pansret og la den gå på tomang, ikke sprut på eksos,blokk og andre veldig varme ting :P dette er min måte,lykke til birthday Endret Juni 8, 2012 av yosi4 Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_Bro Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Jeg pleier som regelt å bare spyle ned med avfetting og vanlig høytrykk spyling. Men det er bare på diesel biler.. ang. bensin biler må du være litt mer forsiktig, da kan du gjøre det Yosi skrev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
n0stra Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Selv bruker jeg å tape av dynamo og evt andre sårbare steder med plastpose og tape. Deretter sprayer jeg på med Meguairs Detailer Super-Dgreaser , bruker så en pensel og vaskevott for å komme til på de vanskeligste kriker og kroker før jeg skyller av med høytrykk. Så sprayer jeg på med Meguairs Detailer Hyper-dressing med blandingsforhold 1:3 eller 1:4 avhengig av hvor blank finish jeg ønsker og det er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Thoka85 Skrevet Juli 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2012 jeg fikk et tips om å bruke rødsprit til å vaske motor rommet med.. selv synes jeg det var mindre smart, men er det noen som har prøvd det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audib2 Skrevet August 20, 2012 Rapporter Share Skrevet August 20, 2012 ville nokk ikke brukt rødsprit. Denne kan ta lakk osv. Jeg bruker selv en motorvask som kjøpes på mekonomen. sprayer på, venter, spyler av. (Kald motor) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet September 3, 2012 Rapporter Share Skrevet September 3, 2012 prøvde sitrusrens som jeg blandet ganske sterkt, funket som faan!!! blokka ble DØNN rein, spylte bare av med hageslange...dekka til fordeler bare... Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg