Gå til innhold

Audi S6 2.2TQ 95 mod, motor holder igjen når turbo begynner å lade

Ranger emnet


baremats

Anbefalte innlegg

hallo, som overskrift sier, har problemer med at motoren holder igjen straks turboen begynner å lade allerede ved 0,1 bar. skjer kun når motoren er driftsvarm. når motoren er kald så er det ingen problemer utenom noe fjusking og uren gange i motor. har prøvd å fjerne katalysatorene, men ingen forskjell, bilen er også helt original.

 

Haster med svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, får man gjort det på disse? og hvor er diagnosekontakta?

kan nevne det at den får for mye bensin, renset pluggene i går pga dem var svarte. hørt at det kan være 1,75 ventilen, men hvor sitter denne? er montert en justerbar ventil på wastegaten, er denne byttet ut med 1,75 ventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha da veit jeg det :) skal se om jeg finner den ventilen etterpå. bar måleren på kjørekomputeren viser 1,8, men regner med den viser PSI? for da lader den 0,8 bar? dette skjedde en gang i går kveld etter å ha justert ned trykket til org trykk. satte den i 5. gir i 60 og full gass for å sjekke hvor mye den ladet, da viste den 0,8 bar på trykkmåleren og 1,8 på kjørekomputeren og da gikk den i nødmodus igjen og begynte å kutte, slo av og på tenning og den gikk normalt igjen. sitter resirkventil på den, lmm skal være skiftet, men den er ikke ny.

og jeg regner med det er den MBC ventilen som er skiftet ut på min når jeg ser tegninga der. også på wastegaten så er vakumslangen tatt bort, den som sitter på toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tatt en titt nedi motoren nå, N75 ventilen er koblet bort, og ser at tegninga du kom med lenger opp er hvis man skal koble en MBC parallelt med N75. så lurer på om noen har en oversikt over åssen N75 ventilen skal kobles på denne motoren?

har bestilt time på møller for å sjekke hvorfor den får for mye bensin.

 

oppdaget også et annet problem, AC virker ikke, har tømt og fylt igjen anlegget, men virker fortsatt ikke. kompressoren går ikke rundt og AC vifta går ikke. veit at kompressoren ikke går så lenge ikke vifta går, sjekket alle sikringer, hvertfall de jeg veit om. den på førerside i motorrommet og bak ene dekselet på dashen på førersiden. muligens jeg må skifte relè, men aner ikke hvilket som går til AC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår