Kentommy Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 Hei. Noen som vet hva konsekvensene blir om jeg blir stoppet med 92 bæring på Hiacen min istedet for 104C som er minstekravet for denne bilen? Avskiltning? Mangellapp? Bot? Kjører med 18" felger, og får ikke tak i 18" dekk med nok bæring.. Takk på forhånd! Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Juni 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2012 So du er meir redd for konsekvensene for straff, enn for konsekvensene for ein alvorlig ulykke? Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Konsekvensen i hht. loven blir vel at du må vise bilen med lovlige dekk. Ved en ulykke risikerer man kanskje avkortning. Slik ellers så risikerer man dårlige kjøeegeskaper, og t man må øke luftrykket for å kompesere for lav LI. Men en ting jeg har hørt fra fornuftige kilder, er at man kan Load Index og hastighetsindeks kan kompensere for hverandre, dette burde i såfall stå i STRO-boka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Konsekvensen er mangellapp, avkortning blir vel kun aktuellt ved en ulykke som kan relateres til dekkene og bilen er fullastet, dvs over 2500 kg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 So du er meir redd for konsekvensene for straff, enn for konsekvensene for ein alvorlig ulykke? Bare lurer jeg.. Mener du at det er farlig å kjøre med? Jeg kjører jo ikke med last i bilen.. Eller mener du konsekvenser jeg kan få for å ha forårsaket en ulykke pga dekka? Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Takker Einar og Mondeo for svar! :) Syns faktisk den blei bedre å kjøre jeg kontra orginaldekk, som gjorde den veeldig baljete.. :p Dere mener at jeg kan få mindre dekt av forsikringsselskap ved en evt ulykke som har med dekka å gjøre? Skal sjekke ut det om at LI og hastighetsindeks kan kompensere hverandre :-) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Så lenge bilens aktuelle vekt er under 630 kg pr hjul har du ingenting å frykte ved en ulykke Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Bilen veier 2150kg med meg og det utstyret som er med :-) Så er vel innafor grensa :) takker for svar! :) Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg