Gå til innhold

Mercedes w124 250D drar dårlig.

Bjornjoran

Anbefalte innlegg

Faren min kjøpte seg en gammel taxi( MErcedes benz w124 250D automat) Jeg har helt lik bil, men med halvparten så mye på km standen. Etter jeg prøvde den merket jeg att den gikk bedre en min?

Jeg lurer på hva jeg bør sjekke på bilen min?

Den taxien er det helt nytt eksosanlegg på. Den første tanken som slo meg var at eksosanlegget mitt var tett innvendig. kan dette stemme?

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

-89 Mercedes 250D 400km, 88 Mercedes 250D 680km

-95 Audi A6, 92 Audi 100 2.3, 76 Audi 80 1.6 LS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, syns jeg ser det for meg!

Den er ikke såå ille liksom, drar lett opp i 140, men synes den er litt "død" i forhold til pappa sin.... :S

Har plukket ut eksosanlegget nå, tenkte jeg skulle sjekke den fremste lyddemperen, evt plukke ut innmaten og sveise inn et rør for å hindre turbulens :-)

-Mercedes E250D S124. Godt utstyrt taxi. Sportline-karo, 4x el ruter, cruisecontrol, ASD,++

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forskjell på 20V og 10V.......... :P er ikke heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelt på jordet eller.

20V har originalt rilleframskjerm og merkbart større topp.

Men tilbake til eksosanlegg?

Er det noen som har liggende ett bra et, eller vet om et sted hvor man får kjøpt eksosanlegg til en ikke så ille pris? Blir i så fall happy !:D

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Sjekk/test eksos anlegget ditt først :) Så kan du jo se på dieselfilter/luft filter, og hvis du har nok kunnskap så er det en fordel å rense matepumpa ;)

Glødeplugger har 1. funksjon, varme opp diesel ved start. Når motoren starter har ikke glødepluggene noen funksjon lengre...

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Har solgt den hvite mercen og blitt eier av pappa sin. Men nå har selvsagt pappa kjøpt seg enda en S124 jeg er syk på...

S124 E250D 20V

4x elektriske ruter

Cruise controll som funker

Elektrisk sete

ASD

2x Airbag

AC

ja... mye

har nå såvidt fått han til å se på ny bil... heheh

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Glødeplugger har med saken å gjøre da??tull. om602 din motor er det levert forsjellige dieselpumper til gjennom årene , noen av 250ien var levert med 90 og 94 hester trur ikkje det er merkbart men anyway så kan problemet vært i fra drivstoffilter til slitte dysespisser og muligens en bedre justert dieselpumpe. hadde faktisk selv 2 250 92 mod med samme motor "og dieselpumpe" den ene gjekk bedre enn den andre , viste seg den var oppjustert litt, anbefaler ikke å gjøre det her selv vist du ikke er kjent med pumpene

Lenke til kommentar
Del på andre sider