Gå til innhold

utrolig god veistandard i Norge..

Ranger emnet

wicky124

Anbefalte innlegg

kjørte hjem fra jobben..og kjørte rett inn i ett idiotisk stort hull midt på veien...æææ...hva i all verden betaler jeg årsavgift for??bompenger?blir så utrolig irritert..stålfelgen blei litt bulkete...men det verste er at styringen var vinglete og bremseeffekten ble skeiv..stoppet og fikk falken til å taue bilen hjem..feilen?høyre hjullager må byttes..billigste er på biltema..998kr..ok pris..men ikke når man har altfor mange kostnader fra før..er det noe å satse på?skal nedover til polen med bilen snart..motorbytte og trim der nede..veldig billig..kan jeg montere biltema lager på den ene siden nÅ?eller er det elendig kvalitet?

blei itillegg påkjørt på siden bak i en rundkjøring her om dagen..og vedkommende i den andre stygge røde volvo 460(?) skyldte på meg..!"#¤%&/()=###...

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønner godt hvordan du har det... Det har jo blitt sånn visse steder at man ikke lenger ser etter barn i veien, elg o.l, men ser heller om det er et Svært jævla høøøl der som man må svinge utenom bare fordi staten setter pengene VI betaler inn på en eller annen konto istedefor og reparere noen av de veiene som faktisk trengs og repareres...

Ser bare her jeg bor... noen steder har veien synket 5-6 cm i vinter og laget noen sikkelig fine kanter... jeg vet at det er ingen som har skyld i det!

Men det som plager meg er at vi som bor her, og som betaler ALT formye penger til staten hvert år må sikkert vente kansje 2 år før det blir rettet på... kansje mer....

jaja... sverige har fine veier.. kansje vi skal begynne og kjøre der i stede???

Sorry, jeg begynte bare og skrive i vei, og det hjelper kansje ikke deg så mye... Vet fiktisk ikke om Biltema er no særlig... noe av det dem har er Topp! Og annet er Skrap....

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at hvis jeg slår ned i et svært hull og får eks. skader på fangeren så kan jeg sende regning til dem??

:D Det skal jeg huske på!!! Kommer HELT sikkert til og komme et eller annet hull en mørk kveld jeg kjører hjem som dreper fangeren min:(

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja det er fakta. har også stått i avisen et par ganger, når de har glemt å lappe hull, og ikke satt opp skilt.

En bekjent (som liker å skryte litt da men) påstod han hadde fått 18 lapper for felger, selv om han ikke hadde skade.. Bare hostet opp en regning og ba de betale. De lurte på hvorfor felgene var så dyre, og han sendte bilde av bilen til de (som var veldig pent styla), og han fikk penga..

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 4.500,- for bytte av styrestaget på SLK'n jeg hadde fordi Oslo Vei hadde glemt å merke en 10cm dyp renne tvers over veien nede ved Blåkors. Sendte regning, beskrivelse av stedet, klokkeslett og dato til Oslo Samferdselsetat (elns) og fikk klingende mynt tilbake etter ca 1 mnd...

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Hmm.. innteressant tråd! Hvordan skal egentlig hull i veien merkes? Åssen skilt liksom?

Pleier å bruke "fartsdempere"-skiltet med en undertekst som f.eks. "Teleskade", og gjerne en kjegle ved hullet.

Og det er riktig at man kan få erstatning for felger etc. hvis hullet ikke er merket, regning etc. sendes da til kommunen. Er de som har "hovedansvaret" for veien.

-=Streetmeet.net=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider