Gå til innhold

2.3L starter ikke, må ha pause?!

Ranger emnet

crustyisme

Anbefalte innlegg

Har en Audi 100 2.3 93 mod automat.

Nå i det siste har den begynt å bli litt tullete, når den har stått i ro et par timer er det bare å kjine så starter den, men her i dag skulle eg innom bensinstasjonen og fylle, hadde da kjørt ca 10min, stoppet bilen og fylte bensin, vridde da om tenningen og den bare kjinnet og kjinnet, ikke antydning til liv. Ventet så et par timer, gikk bort å da startet den uten problemer.

Noen her som vet hva dette kan vær? tenkte på bensinpumpen men kan vel ikke være den når den starter som normalt når motoren er ''kald''

Surt å ha en bil som eg ikke kan stoppe motor på i frykt av å ikke få gang på den igjen. Er heller ikke kondens, har full tank med kondensfjerner i etter eg trodde dette først var problemet.

Hjelp! =)

Street

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter du har prøvd å starte uten hell så antar jeg pluggene dine er helt tørre? Etter det jeg forstår er dette kun et problem ved mellomvarm motor, du burde derfor heller kjøre til Ølensvåg eller Etne og fylle bensin ;)

Fra spøk til alvor. Det kan være at motoren din suger falskluft, gjerne lite men nok til at den får for mager blanding til å tenne. Nå du slår på tenningen så hører du bensinpumpen gå i ca 2 sekunder før den stopper, sant vel? Gjør den det så skal du ha nok trykk inn på mengdefordeleren. Om dette er ok så sjekk alle slanger for hull eller sprekker, også gummibelgen mellom mengdefordeleren og gasspjeldet. Er alt ok her så skru av DPR og juster den lille unbrakoskruen inn 1/4 omdr og se om det hjelper :)

Jeg har laget en guide for dette her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html

BTW. Flytter tråden din til riktig underforum da du har C4 og tråden er postet under C1-C3 :)

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider