Sheldoor Skrevet Juni 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2012 Hei! Har en passat 97 model 1.8T og den vil ikke starte! Har byttet tennplugger, sjekket at alle har gnist, byttet tenningsmodul og sjekket bensinpumpen! Så bilen tenner og får bensin men vil ennå ikke starte, starteren funker fint å!!! Er det noen som har den minste anelse hva feilen kan være?! btw, får ikke brukt noe diagnose maskiner fordi kontakten til bilen er ødelagt!! HJELP!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m4sta Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Nå bare sier jeg noe da jeg absolutt ikke har peiling om hva feilen kan være. Har du sjekket at bensinfilteren ikke er tett? Er det bensin i bilen ? :P Har du prøvd med reservenøkkelen, da startsperren kanskje kødder med deg Men ta og sjekk alle sikringene om at alt er i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Om den får benzin og tenning, og startmotoren drar motoren rundt så burde den starte. Sjekk også registerreima. Om startsperra sperrer, så pleier motoren å starte, men stopper igjen etter 2 sekunder. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 (endret) Har du fysisk sett at bensinpumpa pumper? Ta ut slangen, og legg den i en bøtte.. Det skal sprute/strømme bensin ikke dryppe/renne.. :) EDIT; Kan det være en gåen bensindyse? Det skjedde i alle fall på passaten vår. 2006mod vel å merke :) For hvis en dyse er gåen, så vil hjernen nekte å starte motoren.. :) (Tror jeg, kan noen bekrefte? Prøver å leke smart :) ) Endret Juni 11, 2012 av 4pekatt Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheldoor Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Har byttet bensinfilter og det er satt riktig vei! Alle sikringene er i orden. Den starter ikke i det hele tatt å tror ikke det er startsperren! Ja jeg tok ut beinsinpumpa i går og den var det veldig bra futt i altså!! men nå er ikke jeg helt sikker på hvor de dysene er hen på bilen, så fint om du kunne ha forklart det! stefadarn som har mest peiling her xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hei. Jeg er ikke noen bilguru, men på passaten vår så var det dysene som sprøyter drivstoff inn i sylinderen som tok kvelden. Hjernen i bilen hindret oppstart, og bilen måtte på Sulland/Møller. Jeg skal ikke be deg åpne motoren for å se eller noe, så jeg anbefaler deg å vente på svar fra en av guruene våre, eller ta en tur på møller ;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheldoor Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hehe, den er grei! men takk for hjelpen uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Hei. Jeg er ikke noen bilguru, men på passaten vår så var det dysene som sprøyter drivstoff inn i sylinderen som tok kvelden. Hjernen i bilen hindret oppstart, og bilen måtte på Sulland/Møller. Jeg skal ikke be deg åpne motoren for å se eller noe, så jeg anbefaler deg å vente på svar fra en av guruene våre, eller ta en tur på møller ;) Må ikke sammenligne en 2.0l Tdi med en 1.8t nåda... Om ei dyse ryker på 1.8t starter fortsatt bilen.. Sjekk timinga på registeret. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Juni 11, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 Må ikke sammenligne en 2.0l Tdi med en 1.8t nåda... Om ei dyse ryker på 1.8t starter fortsatt bilen.. Sjekk timinga på registeret. Hehe, se hvor mye ekspertise jeg hadde :) Uansett, dette vil nok Quattro73 gjøre før eller senere, så hvorfor ikke? http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/228613-guide-skifte-registerreim-pa-8v.html#post2540237 (I tilfelle du lurte) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sheldoor Skrevet Juni 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2012 hei, nå har jeg fått den til å starte men den går som en dass, er ikke før enn ved ca 4000 omdreininger den går normalt! og hva gjør denne kontakten og hva er den til? fordi da jeg nappet ut den mens bilen gikk så kom det ingen reaksjon! merket altså ikke noe på bilen [ATTACH]31369[/ATTACH] samme med denne kontakten! hva er den til? og det ble ingen forandringer i bilen da jeg dro den ut mens den gikk! [ATTACH]31370[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.