Gå til innhold

Kamkjebytte på Audi S6 4.2 V8

Ranger emnet

Audi-s6

Anbefalte innlegg

Hei.Var inne på verksted med bilen her om dagen der de skulle bytte registersett, kamkje og driv belten på min Audi S6. De hadde byttet registersettet og drivbelten men ikke kamkjeene. Noen sier til meg at jeg må av med register reima igjen for og få byttet dette.Noen som har noen svar på om jeg må av med register reima igjen eller kan jeg klare og få byttet kjeene uten d? evt bilde fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis så må du løsne på kammen ja, men hvorfor skal du bytte kjede? Kunne jo da tatt det med samtidig som reima, for det er mye demontering da du må fram med hele fronten igjen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligvis så må du løsne på kammen ja, men hvorfor skal du bytte kjede? Kunne jo da tatt det med samtidig som reima, for det er mye demontering da du må fram med hele fronten igjen.

Hehe ja det kan du si hvorfor de ikke har gjort det.. Må bytte kjede for det er slakker i de. Så de ligger å slår når motoren går.Du hører godt at det "kakkler"

De har ikke demontert frontfangeren når de har byttet reima, de har hatt den på bukk og stått under og ordnet dette.

Snakket med Møller og de sa at ta av reima igjen for og komme til og få byttet kjedene.Men snakket med verkstede jeg var på igjen i dag og de sa at jeg måtte ikke av med den.

Evt finnes det en lur måte en evt kan bytte dette selv uten at det blir så mye om og men??

Lenke til kommentar
Del på andre sider