Gå til innhold

Film til ruter

Ranger emnet

haagen1

Anbefalte innlegg

Da jeg sotet vinduene brukte jeg den gjennbrukbare solfilmen fra biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Solbeskyttelsesfilm-39320/

Ble godt fornøyd med resultatet, ingen bobler noen steder og den koster kun 70kr! Det følger også med en skarp kniv.

Har også prøvd den som ikke er gjennbrukbar, men det ble bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sotet vinduene brukte jeg den gjennbrukbare solfilmen fra biltema: http://biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Interior_tilbehor/Solbeskyttelsesfilm-39320/

Ble godt fornøyd med resultatet, ingen bobler noen steder og den koster kun 70kr! Det følger også med en skarp kniv.

Har også prøvd den som ikke er gjennbrukbar, men det ble bare tull.

Fin pris det der ja. Hvordan fargetone er det?

Har dessverre ikke biltema her jeg bor, å ser ikke ut som jeg kan bestille gjennom biltema.no?

Har du bilde liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin pris det der ja. Hvordan fargetone er det?

Har dessverre ikke biltema her jeg bor, å ser ikke ut som jeg kan bestille gjennom biltema.no?

Har du bilde liggende?

Ja, får nok ikke billigere :)

Er ikke sikker hvilken fargetone det er, men er ganske mørk.

Tok et par bilder for deg:

[ATTACH]31485[/ATTACH][ATTACH]31486[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett at du tok deg tid til å legge ut bilder. Kudos! Så bra ut.

Men går ikke bestille fra biltema gjennom Internet? Sikkert mye lettere med den filmen der, enn da andre.

Var å prøvde å montere en prøve film til rutene i dag. Ble bra men;

1. Var vanskelig å skjere til filmen, sprakk og løsnet ikke helt fra limen. Mulig uskarp hobbykniv? Hvor får jeg kjøpt en kniv som er egnet til dette?

2. Var vanskelig å dele filmen fra limlaget, tips?

3. Brukte isskrape til å skyve ut luft/vann bobler ikke helt optimal denne heller.

Endret av haagen1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett at du tok deg tid til å legge ut bilder. Kudos! Så bra ut.

Men går ikke bestille fra biltema gjennom Internet? Sikkert mye lettere med den filmen der, enn da andre.

Var å prøvde å montere en prøve film til rutene i dag. Ble bra men;

1. Var vanskelig å skjere til filmen, sprakk og løsnet ikke helt fra limen. Mulig uskarp hobbykniv? Hvor får jeg kjøpt en kniv som er egnet til dette?

2. Var vanskelig å dele filmen fra limlaget, tips?

3. Brukte isskrape til å skyve ut luft/vann bobler ikke helt optimal denne heller.

Nei, funker ikke å bestille på nett med biltema. Når jeg kjøpte solfilmen fulgte det med kniv og en skrape.

Tror ikke isskrape er helt optimalt, blir vel litt mye riper og får vel ikke ut alt av bobler?

Den letteste måten å få splitta solfilmen og limet er og ta to teipbiter i et hjørne på hver sin side av solfilmen. Så drar du bare ifra hverandre. Men den du får kjøpt på biltema er noe spesielt stoff så er ikke noe lim der :)

Hvis du har bilxtra der du bor kunne du jo kjøpe denne: http://bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bil-innvendig/solbeskyttelse/solbeskytter2/

ser ganske lik ut, men er ikke helt sikker. Men det er bare å spørre butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Skal stikke innom bilextra å se :)

Nei, isskrape var ikke optimal, ble mye riper og klarte ikke fjerne mestepartene av boblene. Så bra ut der og da, men. Hvor får jeg kjøpt et tool som er bra til å dra ut vannet med? :)

vindusnal funke fint til det:-) bare du finner en som er smal nåkk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ikke kommet meg på bilextra og sett enda. :)

Men vist ikke;

http://www.ebay.com/itm/Conquerer-Performance-Window-Tinting-Tool-Tint-Tools-/220341162937?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item334d5b53b9&vxp=mtr

Fant denne fra ebay, tenker å kjøpe denne. Eneste minus at det tar en del tid før jeg får den i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei igjen :)

Da var solfilmen innkjøpt og lagt på bakrutene. Så veldig bra ut på litt avstand. Kjøpte i fargetone 47%

Var litt uheldig når jeg skulle kutte til filmen til ene sideruten, ble en strimmel både oppe og nede, som ikke fikk film. Men tenker å prøve å «overlappe» med film, så smøre på med (neglelakk?) i hjørnene. Ble litt luftbobler oppe og nede, men ikke så veldig synelig.

Andre siderute ble full av luftbobler etter for dårlig forvask. Men her ble kuttinga NESTEN perfekt, hehe.

Så resultatet på så som så, ble hvertfall penere enn det var fra før av. :)

Hadde planer å legge på siderutene foran også, men etter at resultatet ble så som så, så velger jeg å droppe det.

Er det noe jeg kan gjøre får å fjerne luftbobler? Bruke neglelakk på de?

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider