Gå til innhold

Bytte radio Skoda Felicia 1999 modell. ***TRENGER HJELP****

Ranger emnet

lazaronen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har skaffet meg en liten Skoda Felicia 99 modell. Det stod en radio i den, som ikke fungerte. Jeg tok den ut, for å så sette inn en annen spiller jeg hadde liggende. Den nye har ISO kobling bak, mens den gamle hadde noe annet (Var Kenwood spiller)

Jeg har så koblet opp høyttaler ledninger til de nødvendige plassene, men skjønner ikke hva jeg skal gjøre med GUL, RØD, SORT og BLÅ.

Jeg har lest at på VAG biler, slik som Skoda så skal GUL og RØD byttes om. Er dette korrekt?

SORT ledning fra bilens ledningsnett er litt kort, så får ikke trukket den til noe chassis punkt akkurat. Forslag til hvor jeg kan koble den til?

Hva med den BLÅ? Trenger jeg den? Når jeg kobler den sammen med den gule, som igjen er byttet om, slik at den går med den RØD i bilens ledningsnett, da får jeg ihvertfall lys på spilleren. Men vil ikke skru seg på eller noe, reagerer liksom ikke.

Jeg er nå heelt LOST, og håper noen kan peke meg i riktig retning!

All hjelp mottas med STOR takknemlighet!

Mvh

Alexander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood spillere har vel isokontakt? Nokre spillere har kontaktene direkte på spilleren, men andre har det via ledningene til spiller. (disse skal følge spilleren og skal ikkje kuttes i)

Rød ledning ifra spiller skal til tenning. Dette er remote.

Gul ledning ifra spiller skal til batteri. Dette er hovedstrømmen til spiller + minne til spilleren.

Svart ledning ifra spiller skal til jord.

Blå ledning ifra spiller er til elektrisk antenne. Denne gir ut 12v og skal ikkje ha 12v inn på seg! (som den får når du kobler denne til den gule)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi nok et klassisk eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre det!!! Fy fy fy :P

Hvis din kenwood-spiller ikke hadde isokontakter, så skulle du selvsagt kjøpt en overgang til iso som passer i den orginale kontakten i bilen.

Hvis den sorte ledningen er for kort, så må du selvsagt skjøte den, det sier seg vel igrunn selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider