Gå til innhold

Instrument lamper lyser ikke

Ranger emnet

ShakeDown

Anbefalte innlegg

Hei :)

BIL: Bmw

E34

520i

1995 modell

50motor

I går tok jeg ut instrument/styrehus/speedometer for å ta på chrom ringer. Når jeg koblet alt til igjen lyste ikke lysene i instrumenthuset så jeg gikk på biltema og kjøpte nye pærer. Monterte alle pærene og koblet til igjen, da lyste alt fint igjen..

Men så sluttet kilometer telleren å lyse, så jeg måtte koble alt ut igjen og lodde på noen ledninger som hadde røke (no problemo)

Når jeg koblet til instrumentet igjen lyste ingenting, utenom varsels lampene helt nederst??

Nå er det bare varsels lampene som lyser i instrumenthuset...aircondition instrumentene har også sluttet å lyse, og der klarer jeg ikke å skifte pærer om de er ødelagt.

Jeg kobler ut batteriet, pluss først så minus, så kobler jeg fra den blå polen først i instrumenthuset også den gule, og omvendt rekke følge når jeg kobler alt på igjen

CDspilleren har også koblet seg ut og ikke funket, dette skjer annenhver gang jeg kobler ut batteriet/instrumenthuset??

Har sjekket sikringer i boksen under panseret og boksen under setet bak! Ser ikke ut som noen av de er gåen, har målt de også

Er det noen som forstår eller har vært borti det samme??

Setter stor pris på svar! Takk

post-70319-13804854276933_thumb.jpg

post-70319-13804854274395_thumb.jpg

post-70319-13804854276651_thumb.jpg

post-70319-13804854276712_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fikset problemet? Virker kjørelysene og alt det som det skal? Jeg hadde ett lignende problem nettopp, og det var ettermontert autmatiske lys på min, som så ut som det var jort hjemme. Når jeg tok av lokket som ligger over pedalene, så fant jeg en ledning som ikke så ut til og høre hjemme i bilen, og denne var det en sikring på som var røket, muligens du kan ha noe av samme problem, bare med dårlig kontakt. for når jeg hadde det problemet, så sluttet alt lys i dashbord å lyse uten om slik som deg. Er litt usikker på det med km telleren din ettersom det så litt "jalla" ut. Lyset i den funka på min selv om alt annet i speedometeret var mørkt. Om det ikke er det, så kan det være lysmodulen din, (ligger under baksetene på venstre side på min, under ett deksel som må skrus opp). Eller det kan også være lysbryteren/lysstyrke justeringen din ;)sjekk dette

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider