Gå til innhold

Hjelp til valg av sub til a4 Sedan (B5)

Ranger emnet

Concker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en A4 98 modell som sub elementene i hattehylla har tatt kvelden (Bose anlegg)

Da har jeg bestemt meg for å heller gå for en egen subber, da å skaffe elementer viser seg å ikke være så lett.

Og til samme prisene får jeg nok bedre lyd av en egen sub i bagasjen.

Jeg tenkte da det kanskje kunne være en ide å bare ta ut de bose subberne i hattehylle for å på den måten få lyden inn i cupen? da det blir åpent der, men fremdeles ser bra ut siden originale gittrene fremdeles er der. Men er dette en god ide? eller er det bedre å ha de der å "tette" ?

Samt jeg trenger virkelig tips til hva jeg skal velge, jeg ønsker først å fremst at subberen spiller pent! men det skader jo ikke med litt trøkk heller. Men ønsker ikke å bytte ut resten av anlegget da jeg er ganske fornøyd med bose anlegget i bilen, så burde kunne spille pent sammen med dette.

Jeg ønsker også at den skal ha en type remote, selv om jeg tror at det å bruke de dedikerte sub ut rca kontaktene på spilleren (parrot asteroid) vil i hovedsak bli brukt.

Jeg har tittet en del, men jeg aner virkelig ikke hva jeg skal se etter.. virker jo som det å ha en aktiv sub er den aller letteste måten og få litt mer trøkk på, men dette har jeg hørt ikke skal gi samme verdi for pengene som å kjøpe forsterker og subb for seg selv?

Uansett så har jeg satt av max 4000 for alt jeg trenger. (strøm kabel opp til 16kvadrat kan jeg skaffe gratis selv) Jeg ønsker ikke å bygge kasse selv da jeg ikke har tid til det nå. (tenkte derfor aktiv virka kjekt) Alt dette skal inn i en Audi A4 B5 sedan, så har ikke all verdens plass. Vil helst også bare ha et element også slik at jeg har igjen litt bagasje plass når drar på treff osv.

Takker for all hjelp!

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få mere trykk inn i kupèen hvis du fjerne orginalsubene, så det er bare en fordel.

Denne spiller veldig bra, og er nok noe av det bedre du finner innen aktive kasser: http://www.bassbrothers.no/display.aspx?menuid=10530&prodid=358

Takk for kjapt svar!

blir vel å fjerne hattehylle elementene da ja.

er ikke store jobben heller :)

Har forøvrig hørt at Focal skal være bra saker.

Ser ikke så verst ut den der heller, kanskje noe svær men ikke verre en at det går greit.

skal forøvrig også hive ut cd veksleren så får igjen litt plass der.

Hva er forøvrig hovedforskjellene på en bass refleks kasse kontra en lukket kasse?

tenkte på hva som vil gi mest mersmak sammen med det originale bose anlegget?

Forøvrig bare å fortsette å komme med anbefalinger da det er noen dager før skattepengene og ferie lønnen kommer på plass.

vet ikke akkurat hva jeg trenger av effekt for at den skal matche bose anlegget heller, tenkte at det ikke var noe poeng i å ha en svær sub som må kjøres på veldig lavt volum av max effekten for at bose anlegget skal henge med :)

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker litt med tanken på å kjøpe en 6 kanals forsterker, så kjøpe en litt mindre subb (plass besparende)

så slenge på et greit front sett for rundt 5000?

Har sett litt på dette:

http://www.judysbilstereo.no/basskasser/kasser-med-element/digital-designs-ddle308-mini

http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/6-kanals/dynabel-bf0756-4x75-2x200-watt-rms

Her burde vel forsterkeren takle det meste om jeg slenger på et sett bak også senere ? :D

noen erfaringer på den sub'n? vet ikke hvordan det blir med 8" kontra 12", skal ha noe som tar minst mulig plass og spille pent til en fornuftig pris.

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den suben er helt rå i forhold til pris og størrelse.

Tenkte du 5000kr som en totalpris? Eller kun til frontsett?

Tenkte som en total pris ja.

Snakket litt med judysbilstereo nå, siden ser ut til at han har de beste prisene.

Så om jeg kjøper følgende:

http://www.judysbilstereo.no/basskasser/kasser-med-element/digital-designs-ddle308-mini

http://www.judysbilstereo.no/forsterkere/6-kanals/dynabel-bf0756-4x75-2x200-watt-rms

http://www.judysbilstereo.no/frontsett/5-1-4/focal-130a1

Så kommer dette på en 5400 omtrent.

ikke galt med tanke på at det skal være en ganske god forsterker.

Skal se om jeg kanskje får presset prisen også å få litt rabatter siden jeg trenger adapter til frontsettet og kabler.

Mange kvadrat vil jeg trenge på den ampen? mulig jeg har noe litt grøvere kabel liggende på jobb

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden skal du med 6 kanals forsterker til det anlegget der?? En god 4-kanaler holder i massevis, 2 kanaler til front og 2 kanaler brokoblet til sub:)

Han snakker om å muligens montere noen høyttalere i bakdørene senere da, og med tanke på prisen på den forsterkeren nå, så er den et mye bedre kjøp enn en 4 kanaler til samme pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker om å muligens montere noen høyttalere i bakdørene senere da, og med tanke på prisen på den forsterkeren nå, så er den et mye bedre kjøp enn en 4 kanaler til samme pris ;)

Jepp, siden er 1000kr rabatt på den forsterkeren nå så er det nok et godt kjøp.

og er jo fint å ha muligheten om ønskelig senere å ha et sett bak også :)

siden det er det originalt ^^

Får se hvilken pris han ønsker å gi meg på det.

Eneste spørsmålet blir hvordan det er å bruke opp igjen signal kablene som går til original settet foran inn på den nye ampen?

vil absolutt ikke feil koble så jeg dreper den splitter nye spilleren min..

som jeg forøvrig er VELDIG fornøyd med :yodude:

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tjuvstartet litt med å kjøpe strøm kabler lokalt :)

imag0082v.jpg

imag0081w.jpg

imag0080oj.jpg

Ble til at jeg legger opp nye høyttaler kabler til front settet også.

utrolig lett bil å legge opp i egentlig.. alt sitter jo klipset sammen!

kontra Omegaen hvor ALT var skrudd.. :D

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider