Gå til innhold

Vurderer kjøp av Caddy

Ranger emnet

caspernala

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å bytte ut min 97 volvo s70. Til en nyere caddy. 2004 ++.

Jeg har et par spørsmål ang. Støy komfort, typisk feil og hvor økonomisk i drift?

Jeg kjører i dag en arbeidsbil av typen Toyota HIACE, men så fort jeg passerer 70km/t hører jeg så vidt side mannen.

Når jeg er i 85km/t + tror jeg at jeg har for lavt gir, men kjører i 5. gir.

Er dette også ting jeg vil merke med en nyere caddy, evt hva annen bil anbefaler du fra volkswagen? Jeg er ikke interessert å bruke mer enn 100.000,- Bilen skal kun brukes til privat bruk og ikke i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddy og transporter er vesentlig bedre lydisolert enn hiace, men det er fortsatt varebiler så noe støy må du regne med. Foreslår at du prøver en.

Og går du for caddy, kjøp for all del TDI. SDI har ikke turbo, og er i tillegg lavere giret slik at turtallet er kjempehøyt når du ligger i 100 på motorveien.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Som de skriver over, gå for TDI. Det er jo økonomisk, samme motorstørrelsen det er turboen som gjør susen. Jeg har kjøpt en i dag, 2000 riktignok men den går som bare det! Lå fint i 120 på motorveien, overraskende lite støy. Den støyer faktisk mest på tomgang, typiske dieselen. Jeg er hvertfall positivt overrasket og jeg har gått fra Volvo 940 av økonomiske grunner. :) Nå skal jeg bare snoke litt rundt og finne en kjekk quickfix på overflaterust.. :O

Endret av AutoSnuskus

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider