Sbber Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 Oljetrykklampe begynner og lyse ved 90 grader.. trykksensor er byttet..! Noen tips:)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2012 Lavt oljetrykk ved varm motor skyldes ofte slitt motor, slitte lager og for store klaringer. Før du gjør noe mer, få målt oljetrykket med instrument for å utelukke andre feil. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juni 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 Eller at oljen er ødelagt. Viskositeten på oljen blir så høy at man mister oljetrykket. Det kan også være feil med oljekjøleren. Dette skjedde på båten jeg jobber på. Kjølevannspumpa tok luft, oljekjøleren og motoren fikk ikke kjølevann, og olja klatret opp til 85 grader, skal ligge på 50, da droppet oljetrykket fra 5 bar til 1,5, og alarmen gikk. Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sbber Skrevet Juni 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 Okok! Lampen kommer og går, ikke konstant.. Mulig silen på oljepumpa begynner og bli full av drit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPedro Skrevet Juni 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 holder på at motoren din begynner og tette seg(koks). hvor ofte bytter du olje og filter?hvordan olje bruker du? Siter -Audi S6 2.2T 1997 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juni 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2012 (endret) Det kan det også være. Et triks for det probleme, er å ha litt diesel på den gammle olja før man bytter til ny olje og filter, og la motoren gå på tomgang i 10 min med det. Diesel vasker ut hele motoren og gjør den skinnende ren inni. Har gjort dette 2 ganger på min AJL som hadde litt tikking når jeg fikk den, når er alt borte =) Endret Juni 21, 2012 av alarm92 Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Det kan det også være. Et triks for det probleme, er å ha litt diesel på den gammle olja før man bytter til ny olje og filter, og la motoren gå på tomgang i 10 min med det. Diesel vasker ut hele motoren og gjør den skinnende ren inni. Har gjort dette 2 ganger på min AJL som hadde litt tikking når jeg fikk den, når er alt borte =) Dette hr jeg hørt litt av hvert om egentlig.. Greit at det renser motoren litt, men hvordan tror du smøreegeskapene til oljen er når den får blandet masse diesel i seg? Det er denne suppa som smører motoren de ti minuttene den står på tomgang. Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Juli 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2012 På båten jeg jobber på har vi 2 stk Catepillar 3806 V8 365hk. På den ene motoren røk et dyserør, og vi gikk i 2 døgn med lekasjen. Da vi kom fram og fikk stoppet i Ålesund reparerte jeg skaden og tappet av over 50 liter olje av motoren, og kvelte på 40 liter, dvs at det var 10-15 liter diesel i olje, på masjfart, i 2 døgn :) Trur det går bra med en halvliter på tomgang i 10 minutt. Dessuten har det aldri skadet min 1,8t å gjøre dette, ble bare bedre å bedre. Når det kommer diesel i oljen, så ødelegger man ikke smøreegenskapene (diesel er faktisk tilsatt olje for å smøre, i motsettning til parafin. Derfor må man ha 2-taktsolje på parafin, hvis man skal bruke det på en dieselmotor), men man ødelegger viskositeten, oljen blir alså før tynn. Men så lenge det er nok oljetrykk, så skal det ikke være farlig. Oljetrykket på Catepillarn falt for øvrig fra 5,5 bar til 3,5. Minimunskravet er 3 bar. Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg