Gå til innhold

Tomgangsproblemer og oljelampa lyser

Ranger emnet

92anders

Anbefalte innlegg

VW Golf3 1.8 (66KW) CL, Motorkode: ABS

Bilen går omtrent ikke rundt på tomgang. Har justert opp tomgangsregulatoren, og nå ligger den på rundt 1100 rpm. Hva kan det være?

Før jeg justerte regulatoren, så lå den såvidt på 500. Da rista det ILLE i hele bilen og hørte ut som om hele eksosanlegget skulle falle av. På tomgangsregulatoren skal det sitte et "klips" som holder vaieren på plass så den ligger på riktig nivå, ca 800-900 rpm right? Dette "klipset" var rustent å jævlig, så når jeg tok det ut av hullet som holder den på plass så knakk den, den er forøvrig nå stripset og det funker greit. Men den skal jo justeres en god del ned igjen.

Nå er det også MYE bedre respons på gassen, men den fusker også veldig en del når jeg slipper clutchen. Er det sånn da at jeg muligens har kjørt på "halv" gass, at jeg egentlig hadde mye mer å gå på? Bilen går også mye verre enn nå enn noen gang før.

ANYONE?!?! Utrolig irriterende dette her.....

Endret av 92anders

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

funnet ut av problemet? sjekk om register reim har "hoppet" over ett hakk eller to. sjekk coil om den er ok og at tennplugger og ledningene er ok. 1100 er litt høyt..

Golf mk3 1997 101hk 1.6i comfort (prosjekt/solgt)

Golf mk4 2001 90hk 1.9TDI Highline (død)

Golf mk4 STV 2002 200hk 1.9TDI 4Motion Comfortline

Golf mk4 2002 150hk 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider