Gå til innhold

Bankesensor?

Ranger emnet


EilertseN

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by sony606

veeeel, nå er det hele blitt enda verre.

 

det lekker bensin eller noe ned i oljen i motoren. peilet oljen idag, og det var dobbelt så mye olje som det skal være.

 

da er det vel stempelringene som er gåen.

 

Ikke sikkert...kan hende du bare har mye bensin der nede pga at bilen din nå går kjempefett,og mye renner igjennom,sakte men sikkert... Men få byttet den olja,for den er tynnet ut og har lite smøreevne igjen...ellers ryker jo alt som skal smøres...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

veeeel, nå er det hele blitt enda verre.

 

det lekker bensin eller noe ned i oljen i motoren. peilet oljen idag, og det var dobbelt så mye olje som det skal være.

 

da er det vel stempelringene som er gåen.

 

Hmm.. Tvilsomt..

 

Se at du har nok kjølevæske på bilen.. Setter 5 kroner på at det bare er toppakningen din som er røket. (kjølevæske i oljen vil øke nivået vettu)..

 

Bensin i oljen er ganske usannsynlig egentlig da den vil a) fordampe under den tempen og det trykket som er i bunnen av motoren og b) i de fleste tilfellene vil den uforbrente bensinen gå ut gjennom eksosen.

 

Se i kjølevæskebeholderen om det er noe brunt skumaktig der og om nivået er lavt..

 

EDIT:

Kan også være som Turboed sier over, at den er så hinsides all fornuft fet den blandinga di at det renner gjennom, men da er det jaggu way fett.. Olja må byttes uansett hvordan du vrir og vender på det, har du vann nedi der så husk at vann er sinnsykt hardt og skader ganske ille på deler hvis du kjører med det..

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da har jeg fått tak i ny bankesensor, skulle til å bytte den, så oppdager jeg at det går et rør til kjølesystemet rett over skruen som fester sensoren.

 

så må ha den på verksted for å få byttet. kjipe nissan som finner på slike ting....

 

ingen som har vært borti bytte av bankesensor på nissan primera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zettie

 

Hmm.. Tvilsomt..

 

Se at du har nok kjølevæske på bilen.. Setter 5 kroner på at det bare er toppakningen din som er røket. (kjølevæske i oljen vil øke nivået vettu)..

 

Bensin i oljen er ganske usannsynlig egentlig da den vil a) fordampe under den tempen og det trykket som er i bunnen av motoren og b) i de fleste tilfellene vil den uforbrente bensinen gå ut gjennom eksosen.

 

Se i kjølevæskebeholderen om det er noe brunt skumaktig der og om nivået er lavt..

 

EDIT:

Kan også være som Turboed sier over, at den er så hinsides all fornuft fet den blandinga di at det renner gjennom, men da er det jaggu way fett.. Olja må byttes uansett hvordan du vrir og vender på det, har du vann nedi der så husk at vann er sinnsykt hardt og skader ganske ille på deler hvis du kjører med det..

 

Du har rett i at det er sjelden det skjer,men har sett det skje... men da oftest på biler med sliten forgasser,ikke innsprut...:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren.

 

men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom.

hele bilen rister når det skjer.

 

urk, hadde håpet at det var bankesensoren.

 

kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren.

 

men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom.

hele bilen rister når det skjer.

 

urk, hadde håpet at det var bankesensoren.

 

kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da??

 

Prøv å kople ut lambda..bilen går som ett dass hvis denne ryker..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren.

 

men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom.

hele bilen rister når det skjer.

 

urk, hadde håpet at det var bankesensoren.

 

kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da??

 

Har du luftmengdemåler på bilen da?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 - Crank Angle Sensor circuit

12 - Airflow Meter Circuit (luftmassemåler eller luftmengdemåler?)

13 - Coolant Temperature Sensor Circuit

21 - Ignition Signal Circuit

34 - Knock Sensor Circuit (Banke sensor)

43 - Throttle Potentiometer Circuit

55 - All circuits operating Correctly (Alt i orden)

 

 

her er de feilkodene jeg kan få med den selv-testen jeg gjør.

 

og jeg får koden 55, som vil si at alt er i orden.

 

men mest sansynlig er det tennpluggene som må byttes, kan være at dem er nedsotet, og da vil jeg jo få feiltenning uannsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

12 - Airflow Meter Circuit (luftmassemåler eller luftmengdemåler?)

 

Stemmer det..

 

Skru sund den, er to-tre skruer som står inn på siden som holder "elementet" hvor det sitter en eller to tråder..

 

Ta inn elementet og fyll en kopp med noe sprit av ett eller annet slag (vodka fungerer godt det også).. Legg elementet oppå koppen slik at trådene ligger nedi spriten.. La ligge en stund, ta så opp, bruk Q-tips veldig VELDIG forsiktig på trådene og gjør dem rene. Sett inn igjen elementet og start bilen..

 

Symptomene dine ligner VELDIG på det jeg før har sett av luftmengdemåler-trøbbel (kjører VW 1.8T selv og med kon-filter der er det ett rent helvete for luftmengdemåleren og bilen blir akkurat slik som du beskriver når det skjer)...

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whitesprit anbefaler jeg ikke, men aceton fungerer godt.. whitesprit er ikke "a-vare" og kan derfor ha urenheter...

Du vil merke samme nykking og hakking hvis luftmengdemåleren er skitten.

 

Luftmengdemåler sier fra til styringsenheten om hvor mye luft som går inn i bilen og styringsenheten kalkulerer bensinmengden som skal sprøytes inn på basis av dette. Hvis luftmengdemåler ikke klarer måle all luften vil bilen ikke få nok bensin (målt mindre luft = mindre bensinbehov mens reell luftmengde er høyere) og du får nykking..

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår