Hans Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Er det ikke sånn at den merker vibreringene som blir i blokka ved tenningsbank a? Ikke lyden lissom.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 veeeel, nå er det hele blitt enda verre. det lekker bensin eller noe ned i oljen i motoren. peilet oljen idag, og det var dobbelt så mye olje som det skal være. da er det vel stempelringene som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Originally posted by sony606 veeeel, nå er det hele blitt enda verre. det lekker bensin eller noe ned i oljen i motoren. peilet oljen idag, og det var dobbelt så mye olje som det skal være. da er det vel stempelringene som er gåen. Ikke sikkert...kan hende du bare har mye bensin der nede pga at bilen din nå går kjempefett,og mye renner igjennom,sakte men sikkert... Men få byttet den olja,for den er tynnet ut og har lite smøreevne igjen...ellers ryker jo alt som skal smøres... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Originally posted by sony606 veeeel, nå er det hele blitt enda verre. det lekker bensin eller noe ned i oljen i motoren. peilet oljen idag, og det var dobbelt så mye olje som det skal være. da er det vel stempelringene som er gåen. Hmm.. Tvilsomt.. Se at du har nok kjølevæske på bilen.. Setter 5 kroner på at det bare er toppakningen din som er røket. (kjølevæske i oljen vil øke nivået vettu).. Bensin i oljen er ganske usannsynlig egentlig da den vil a) fordampe under den tempen og det trykket som er i bunnen av motoren og b) i de fleste tilfellene vil den uforbrente bensinen gå ut gjennom eksosen. Se i kjølevæskebeholderen om det er noe brunt skumaktig der og om nivået er lavt.. EDIT: Kan også være som Turboed sier over, at den er så hinsides all fornuft fet den blandinga di at det renner gjennom, men da er det jaggu way fett.. Olja må byttes uansett hvordan du vrir og vender på det, har du vann nedi der så husk at vann er sinnsykt hardt og skader ganske ille på deler hvis du kjører med det.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 vel, tok peilestaven til oljen, og det luktet ikke noe bensin, bare olje. vet ikke om man lukter bensin da, men anyway. så mye mulig at topppakningen er røket, men da ville jo motor tempen steget kraftig og jeg ville kjent andre ting da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2004 blir ikke oljen hvit når den blir blandet med vann:rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 vel, da har jeg fått tak i ny bankesensor, skulle til å bytte den, så oppdager jeg at det går et rør til kjølesystemet rett over skruen som fester sensoren. så må ha den på verksted for å få byttet. kjipe nissan som finner på slike ting.... ingen som har vært borti bytte av bankesensor på nissan primera? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by Zettie Hmm.. Tvilsomt.. Se at du har nok kjølevæske på bilen.. Setter 5 kroner på at det bare er toppakningen din som er røket. (kjølevæske i oljen vil øke nivået vettu).. Bensin i oljen er ganske usannsynlig egentlig da den vil a) fordampe under den tempen og det trykket som er i bunnen av motoren og b) i de fleste tilfellene vil den uforbrente bensinen gå ut gjennom eksosen. Se i kjølevæskebeholderen om det er noe brunt skumaktig der og om nivået er lavt.. EDIT: Kan også være som Turboed sier over, at den er så hinsides all fornuft fet den blandinga di at det renner gjennom, men da er det jaggu way fett.. Olja må byttes uansett hvordan du vrir og vender på det, har du vann nedi der så husk at vann er sinnsykt hardt og skader ganske ille på deler hvis du kjører med det.. Du har rett i at det er sjelden det skjer,men har sett det skje... men da oftest på biler med sliten forgasser,ikke innsprut...:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren. men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom. hele bilen rister når det skjer. urk, hadde håpet at det var bankesensoren. kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Originally posted by sony606 nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren. men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom. hele bilen rister når det skjer. urk, hadde håpet at det var bankesensoren. kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da?? Prøv å kople ut lambda..bilen går som ett dass hvis denne ryker.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Originally posted by sony606 nå har jeg byttet bankesensoren, og kjørte den testen, og alle circuits er i orden nå, inkludert bankesensoren. men den driver ennå å hakke når jeg har litt lavt turtall og høyt gir, så hakker den. med det mener jeg at det virker som om motoren stopper opp for ett sekund før den summer seg og peiser på videre lixom. hele bilen rister når det skjer. urk, hadde håpet at det var bankesensoren. kan jo seff hende det tar sin tid før slike ting går bort da?? Har du luftmengdemåler på bilen da? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 11 - Crank Angle Sensor circuit 12 - Airflow Meter Circuit (luftmassemåler eller luftmengdemåler?) 13 - Coolant Temperature Sensor Circuit 21 - Ignition Signal Circuit 34 - Knock Sensor Circuit (Banke sensor) 43 - Throttle Potentiometer Circuit 55 - All circuits operating Correctly (Alt i orden) her er de feilkodene jeg kan få med den selv-testen jeg gjør. og jeg får koden 55, som vil si at alt er i orden. men mest sansynlig er det tennpluggene som må byttes, kan være at dem er nedsotet, og da vil jeg jo få feiltenning uannsett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 Originally posted by sony606 12 - Airflow Meter Circuit (luftmassemåler eller luftmengdemåler?) Stemmer det.. Skru sund den, er to-tre skruer som står inn på siden som holder "elementet" hvor det sitter en eller to tråder.. Ta inn elementet og fyll en kopp med noe sprit av ett eller annet slag (vodka fungerer godt det også).. Legg elementet oppå koppen slik at trådene ligger nedi spriten.. La ligge en stund, ta så opp, bruk Q-tips veldig VELDIG forsiktig på trådene og gjør dem rene. Sett inn igjen elementet og start bilen.. Symptomene dine ligner VELDIG på det jeg før har sett av luftmengdemåler-trøbbel (kjører VW 1.8T selv og med kon-filter der er det ett rent helvete for luftmengdemåleren og bilen blir akkurat slik som du beskriver når det skjer)... Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 hørtes kanskje ut som en grei idè ja. men vil jeg få slik hakking på akselerasjon da? hørtes merkelig ut, men hva vet vel jeg ;) btw, kan jeg bruke white sprit eller lignende? eller MÅ det være alkohol i det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2004 whitesprit anbefaler jeg ikke, men aceton fungerer godt.. whitesprit er ikke "a-vare" og kan derfor ha urenheter... Du vil merke samme nykking og hakking hvis luftmengdemåleren er skitten. Luftmengdemåler sier fra til styringsenheten om hvor mye luft som går inn i bilen og styringsenheten kalkulerer bensinmengden som skal sprøytes inn på basis av dette. Hvis luftmengdemåler ikke klarer måle all luften vil bilen ikke få nok bensin (målt mindre luft = mindre bensinbehov mens reell luftmengde er høyere) og du får nykking.. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.