Gå til innhold

Bilen sporer

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Originally posted by HiiP

205 dekk sporer som et helvete. Bytt til bredere eller smalere så er du nok ferdig med problemet.

Bredere???? knock

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by HiiP

205 dekk sporer som et helvete. Bytt til bredere eller smalere så er du nok ferdig med problemet.

Så 215 dekker sporer mindre enn 205?

Er det noe du mener for du har opplevd det en gang, eller er det fakta..?

Bare lurer jeg, siden jeg ikke vet om jeg skal kjøpe 205 eller 215 til sommer'n... :)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dalan

Så 215 dekker sporer mindre enn 205?

Er det noe du mener for du har opplevd det en gang, eller er det fakta..?

Bare lurer jeg, siden jeg ikke vet om jeg skal kjøpe 205 eller 215 til sommer'n... :)

Det er bare "bull"!!!!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærer og dempere er vel orginale. Virker ikke altfor slitne men de er isåfall litt ''sofa''..

Har vært på tanken om å bytte fjærer, men jeg gidder ikke kjøpe dyre orginale deler. Har leita land og strand for å finne noen som har senkefjærer til bilen min, eneste jeg fant som hadde var pedders.com men det er i australia. Ellers har jeg sendt mail til et svenskt firma som lager fjærer. Har ikke fått noe svar, men har hørt at de har tatt på seg jobb med å lage senkefjærer før.

Problemet blir jo da å få tak i spesifikasjonene- høyde, tykkelese, ant kg den må tåle osv.. Spurte på Nissan om de hadde mulighet for å grave i boka å se om det var å oppdrive. Makan til dårlig kundebehandling, han svarte med å si at det klarer de ikke å finne(uten å sjekke) og at det bare var i norge det var marked for senkefjærer til en sånn bil...

Er bra gjort, klarte faktisk å få med en fornærmelse av bilen min også. Sånt kommer til å skje med dere også, når nissan deres blir over ti år gammel!

En ting til, skal jobbe å slitte litt framover for å få råd til nye dekk og litt annet. Er regummierte dekk noe å satse på eller er det bare dritt?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Nå ser det ut til at pengeproblemet løser seg.. Fått meg en midlertidig jobb. Da kan jeg jo jobbe å tjene nok penger til å kjøpe nye dekk og felg.

Hvis noen lurer på hvordan felgene eller bilen min ser ut så er det bilde av den på Nissan Laurel forumet.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet alle dekkene idag. Satte på 195/60 Nokian dekk. Skulle egentlig ha 205/60 som jeg hadde før men så viste det seg at de ikke hadde det på lager. 195 ble dog mer riktig for den felgen, med 205 så fikk den litt mye kjakke.

Var mye bedre å kjøre nå. Sporer ikke i det hele tatt. Nå har jeg fått montert, blaupunkt forsterker og bass i bilen, sammen med de nye dekken er det en helt ny bil å kjøre :D

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.. Og dekkene mine som var mye slitt var faktisk nye i 2002! Da kan det nok stemme det de sa på dekk sjappa at med 205 dekk på den felgen så vil den slittes mye fortere og at det i grunn var feil dekk for den felgen.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Problemet ditt kommer av feiljustert spissing (forstilling) som du sa hadd du byttet bærekule.Og da er det en stor mulighet for at spissingen er skjev.

Er en mulighet at det kommer fra veldig slitte dekk,hadde det selv før jeg kjøpte nye.. menne jeg trur det kommer av spissingen din ..

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider