Gå til innhold

Luftfilter til Audi med volum-massemåler

Ranger emnet


108660

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Audi A3 1.8T MTM 214HK og ønsker å montere løsning med åpent luftfilter. Som kjent er det problemer med oljefilter for Audi med volum-massemåler og jakten på et "tørt" åpent filter er i gang. Har lest my bra om APEXI og lurer på om det er noen her som har erfaring fra dette filteret eller som vet om andre typer filter som fungerer for våre sære biler med volummassemåler?

 

 

Er det noen som har erfaringer fra MaxFlow som selges av be4you?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overskuddsoljen i filteret som brenner seg fast i glødetråden og ødelegger LMM'ene. Legger du det på badegulvet e.l. til tørk en dag eller to før montering får du ikke noe problemer med det der.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke helt se for meg at det skulle hjelpe.. for det første virker det som problemet oppstår etter en stund, for det andre er vel varmekablene relativt kalde i forholdt til luften under panseret. og Olje er vel heller ikke det som fordamper lettest ser jeg for meg, og det er vel gjerne luftgjennomstrømningen som drar med seg oljen, som legger seg på måletrådene.. som igjen da tydeligvis ikke fordamper så lett, ettersom det brenner seg fast når de "renser seg".... ??

 

hårføner derimot? bare en tanke :rolleyes:

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tørker inn, vettu ;)

 

Det var ikke planen at det skulle brenne opp, men overskuddsolje tørker inn litt slik at den ikke løsner umiddelbart og setter seg på glødetråden. - og da svir seg fast i den og ødelegger den over tid.

 

Sånn ca.... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men for at det skal tørke inn må det jo fordampe.. og etter min mening må det da være mye bedre å kjøre på med hårføner som gir en betydelig høyere temp, samtidig som det gir litt gjennomstrømning... dog ikke så veldig hardt på gummi'n, da jeg har hørt ryktes at den ikke tåler så voldsomt med varme.. (men det er nok ikke no problem med en hårturbo)

 

og lmm'n varmer seg vel opp når den renser seg for at partikler skal brennes bort, men problemet er at oljen brenner fast..

 

men ett blitz filter f.eks bruker etter hva jeg har lest ikke olje, og da er jo problemet fraværende ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se der ja :) får bare satse på at testen ikke er kjøpt og betalt..

tanken bak olje på filteret er vel at partikler skal klebe seg til oljen, og at derfor "hullene" kan være større for bedre gjennomstrømning.. så vidt jeg kan skjønne.

At filteret er uten olje, må vel da resultere i mindre hull og tettere filter skulle jeg tro. OG at da Apexi kan filtrere mest og gi mest luft virker jo egentlig litt pussig spør du meg.. At Blitz ikke filtrerer så bra skjønner jeg jo isåfall, hvis det skal ha rikelig hk..

 

Det "mest brukte" japsefilteret kommer jo rimelig dårlig ut da...

 

 

og en annen ting "Zero Maintenance - Lifetime Use. " ????

alle partiklene som blir stoppet i filteret.. de blir da vel jammenmeg i filteret.. det må da tette.. og at det ikke skal gjøres noe med filteret noen gang virker da litt suspekt..

 

men men.. kult så det ut også ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår