torkil h skogesal Skrevet Juni 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2012 Kan jo likegreit lage en liten prosjekt tråd om "Bonnie" =) Bilen kjøpte jeg for omtrent et år sia, jeg har ikke gjort stort med den enda, men det kommer ;) Planer for bilen er; -Hellakkering -Nye bremser foran(Har nye skiver liggende) -Fikse bremseveskelekasje. -Shine opp litt invendig. -Stereo. -Nye felger(har ikke sommerdekk/felger) Bilen kjøpte jeg for 7000 kr, synes ikke det var veldig mye egentlig :D Er 3.8l V6 på hele 170 hk :P Men den går greit for det ;) Den har vært fuktig invendig over tid, så det er kommet litt mugg i taktrekket. Det må jeg fikse en gang ;) Det er skinninteriør i den, og setene er kjempe gode, alt er elektrisk, masse justeringer++++ Vi kjørte den hjem etter å ha kjøpt den, så ble nesten 30 mil :P Bilen har ikke gått lengre en 198k :D Dette skal bli en framtidig bruksbil så det lille som er med rust orker jeg ikke å ta, er ganske lei rust :P Bilder av bilen sånn den var når jeg kjøpte den ;) Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2012 Det var dårlige bremser på bilen siden bremserøret bak har rusta et hull i. Når jeg ser på frambremsene så er de også ganske slitene, så jeg bestilte like greit slissa og borrede Ebc bremser :D Og Ebc redstuff kjeramiske bremseklosser er på vei! Jeg setter bremser framfor motor ;) Greit å stoppe i tide :) Bilder av ny og gammel bremseskive ;) Og et bilde av den på løftebukken der den står nå. Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juni 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2012 Hadde en liten filmsnutt av den ;) Liker lyden i motoren, har kjøpt åpent luftfilter for bedre lyd også, men det er ikke påmontert her ;) Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eilif_finsaas Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Det der er sikkert en herlig bil å kjøre over lange distanser :) Siter “All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.” Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Det der er sikkert en herlig bil å kjøre over lange distanser :) Ja! Gjorde ingenting at den stod så langt unna :D Merker jo ikke humper en gang ;) Er gassdempere bak også :) Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Grattis med grom bil. alltid hatt sansen for disse. Synd det trekker på forhjula :( Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Grattis med grom bil. alltid hatt sansen for disse. Synd det trekker på forhjula :( Liker formen på den jeg også, er kjempedumt det at det er framhjulsdrift ja :( Men, er vel like greit siden den skal brukes når jeg får lappen :P Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deltaone Skrevet Juni 24, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Dersom du vil unngaa aa gaa paa en 'Kjell Magne Bondevik' (dvs moete veggen) saa skrur du paa en prosjektbil av gangen! Bare et tips! Siter ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juni 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2012 Dersom du vil unngaa aa gaa paa en 'Kjell Magne Bondevik' (dvs moete veggen) saa skrur du paa en prosjektbil av gangen! Bare et tips! Hehe, jada ;) Er senatoren som får stell om dagen :P lager bare en prosjekttråd selv om jeg ikke gjør så mye på den enda :P Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 I dag fikk jeg bremseklossene mine! Ebc redstuff med kevlar i! De passet akkurat faktisk, så nå skal nok bilen bremse ganske bra tenker jeg Mangler bare å lufte de, siden jeg har byttet ut et stykke bremserør det var hull i. Men jeg klarer ikke å gjøre det alene :P Får hjelp til det på lørdag tror jeg Måtte bare ta et lite selvprotrett også :P Var ganske artig da alt gikk knirkefritt! Bilder da; Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2012 Drev å skulle lufte bremsene her om dagen, men da fant vi et sted til det lakk bremseveske så må bytte ut noen flere rør før jeg har bremser igjen ;) Et lite bilde av bremsene bak felger, Synes det blei tøft jeg :D Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet August 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2012 Nå har bilen endelig bremser! :D Har bytta så og si alle bremserørene bakover, siden jo mere vi bytta jo flere hull kom fram :P Men det var godt å endelig være ferdig med den biten! :) Bilen kommer jeg nok til å sette litt på vent til jeg er ferdig med noen andre av prosjektene mine :afro Det er et lite problem med den, for hvis den ikke starter på første forsøk så kan du glemme å få start på den før dagen etter :angry: Noen som kan ha noen tanker om hva som kan være galt? Et par bilder av bilen da ;) Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Snublet over denne bilen her om dagen! Og siden senatoren begynner å bli ferdig, kun små ting igjen så tenkte jeg at jeg skulle gjøre en liten innsats på denne igjen! ;) [ATTACH]36609[/ATTACH] Fant endel rust i ene hjulbuen bak, så da tenkte jeg likegreit begynne med det! Skal prøve å gjøre endel i vinterferien! ;) Mere rust enn planlagt, sånn det altid er. :P Har hvartfall funnet ut hvor vannet i bagasjen kommer fra! :happyhappy: Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Fikk kappet ut det som var av rust i ene hjulbuen i dag! :D Bare å bygge opp igjen der! ;) Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torkil h skogesal Skrevet Februar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2013 Har et "lite" luftfilter stående på hylla som jeg tenkte skulle på denne! Så nok luft skal nok motoren få! ;) [ATTACH]36637[/ATTACH] Siter Stikk innom "Skogesals garasje" på facebook. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg